خبرگزاری کار ایران

مسئول اتاق تشریح پزشکی قانونی تبریز:

ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۳۲

آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است. لذا معاینه دقیق تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

مسئول اتاق تشریح پزشکی قانونی تبریز گفت: ظاهر خون آلود، تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اشرفیان در حاشیه بازدید وحید کاظم زاده، دبیر کمیسیون حقوق بشراسلامی در شمال غرب کشور، و جمعی از همیاران حقوق بشر تبریز از بخش های مختلف پزشکی قانونی تبریز سخن می گفت، اظهار داشت: آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است لذا معاینه دقیق تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

وی با بیان اینکه دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود گفت: این موضوع هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

اشرفیان ادامه داد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

مسئول اتاق تشریح پزشکی قانونی تبریز با بیان اینکه در مواردی برای بررسی دقیق تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلنیکی هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعین و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، افزود: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، افراد می توانند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند و در اینصورت سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز