خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

مردم آذربایجان دلبستگی به انقلاب و پیروی از رهبری را ثابت کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۰۱۷

گزارش بازرسی از ۱۴ اداره کل استان نشان می‌دهد که وضعیت حجاب در این ادارات مطلوب است، اما به این اندازه نیز قانع نیستیم و برای بهبود وضعیت تلاش می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمام مسوولان استان آماده‌اند تا منویات بزرگان نظام و دلسوزان انقلاب را به نحو احسن پیاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای اداری استان که با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ گذشته آذربایجان شرقی ثابت کرده است که این استان یک استان فرهنگی است و عالمان، عارفان و ادیبان بزرگی از این سرزمین برخاسته‌اند که هر کدام در حوزه تخصص خود بی‌نظیر بوده‌اند.

وی با قدردانی از سفر آیت‌الله نوری همدانی به تبریز، افزود: آن‌چه امروز دغدغه اصلی مدیران این استان است فراهم کردن شرایطی است که بار دیگر شاهد تربیت بزرگانی در حد و اندازه مشاهیر تاریخی باشیم.

جبارزاده ادامه داد: بخشی از انجام این مهم به شرایط سیاسی و اجتماعی استان مربوط است و بخشی نیز به روش‌های آموزشی برمی‌گردد.

وی با بیان این که باید در شیوه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها تجدید نظر کلی شود، افزود: امروزه تمام فکر و ذکر دانش‌آموزان ما تست زدن است و از دل این آموزش‌ها اساتید بزرگی مانند علامه جعفری و شهریار بیرون نمی‌آید.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تشریح وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، خاطرنشان کرد: حضور آیت‌الله مجتهد شبستری به عنوان نماینده ولی فقیه، محور وحدت بین مسوولان استان بوده و در سایه حضور ایشان فضای سیاسی و امنیتی خوبی را در استان شاهد هستیم.

وی افزود: در طول ماه‌های گذشته تکلیف مدیریت اجرایی همه شهرستان‌های استان مشخص شده و تمام مسوولان استان با وحدت، همدلی و صمیمیت در تلاش برای حل مشکلات استان هستند.

جبارزاده با بیان این که مشکل امنیتی در استان نداریم، اظهار داشت: مردم شریف و متدین آذربایجان شرقی در طول ۳۵ سال گذشته ثابت کرده‌اند که قریب به اتفاق، دلبسته انقلاب و نظام و پیرو مقام معظم رهبری هستند، هرچند ممکن است مسایل کوچکی از گوشه و کنار استان مطرح شود که جواب آنها را نیز خود مردم می‌دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که مسوولان استان در تلاش برای ایجاد فضای مناسب اقتصادی هستند، افزود: خوشبختانه آذربایجان شرقی نسبت به استان‌های دیگر ظرفیت‌های بیشتری از نظر صنعت، کشاورزی و خدمات دارد، اما با این وجود بخشی از صنایع ما متاثر از مشکلات اقتصادی کشور و تحریم‌ها بوده و با مسایلی مانند مواد اولیه، ‌ قطعات و انتقال ارز مواجهند.

وی افزود: تولیدکنندگان ما با وجود مشکلات، سنگر تولید را حفظ کرده‌اند و ما معتقدیم که امروز هر تولیدکننده به عنوان یک سرباز در جبهه جنگ اقتصادی با دشمنان است.

جبارزاده با بیان این که همه مسوولان استان در کنار و حامی تولیدکننده هستند، گفت: هرکس که در زمینه تولید و ایجاد اشتغال فعالیت کند از نظر ما مقدس است و ما حمایت از آنها را وظیفه خود می‌دانیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مردم استان نوعا مردمی متدین و ولایتمدار هستند، افزود: تنها مساله اجتماعی که مردم ما را آزار می‌دهد مساله اعتیاد است و امروز یکی از دغدغه‌های اصلی ماست که به شکلی با این بلای خانمان‌سوز مقابله کنیم.
وی تصریح کرد: به همراه مسوولان استان برای مبارزه با اعتیاد هم‌پیمان شده‌ایم و نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم.

جبارزاده مساله فرهنگی را یکی از محورهای فعالیت مدیریت استان اعلام کرد و گفت: یکی از مسایل مهم در حوزه فرهنگی که دغدغه علما و متدینین نیز هست بحثبدحجابی است که در این راستا تلاش کرده‌ایم حل این مشکل را از ادارات استان شروع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گزارش بازرسی از ۱۴ اداره کل استان نشان می‌دهد که وضعیت حجاب در این ادارات مطلوب است، اما به این اندازه نیز قانع نیستیم و برای بهبود وضعیت تلاش می‌کنیم.

جبارزاده توسعه فرهنگ اقامه نماز در ادارات را از دیگر برنامه‌های فرهنگی استان ذکر کرد و گفت: معتقدیم که اگر کارمندان ادارات مقید به حضور در نماز جماعت باشند خیلی از مشکلات اداری پیش نمی‌آید، لذا این موضوع در دستور کار مدیران بوده و در ۵-۶ ماه گذشته وضعیت بهتری را شاهد بوده‌ایم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که ما خود را خدمت‌گزار مردم می‌دانیم، افزود: ایمان داریم که خداوند متعال در روزهای سخت همراه ملت ما بوده و مطمئنا باز هم پیروزی با ملت ایران خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز