خبرگزاری کار ایران

کتاب پرورش انگور جزو برترین‌های چهارمین جشنواره کتاب سال تبریز شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۷۹۹

این کتاب به اذعان مولفان آن حاصل ترجمه و گردآوری از منابع مختلف علمی در خصوص انگور است که نویسندگان آن را تجارب خود در این حیطه عرضه کرده‌اند.

کتاب «پرورش انگور»، اثر تالیفی و ترجمه ای رسول کنعانی نوتاش و محمدباقر خورشیدی بنام در چهارمین جشنواره کتاب سال تبریز موفق به کسب عنوان اثر شایسته تقدیر دوم، در شاخه علمی جشنواره شد.

به گزارش ایلنا این کتاب در ۱۹۷ صفحه در سال ۱۳۹۱ از سوی انتشارات عمیدی در تبریز منتشر و به مخاطبان عرضه شده است.

این کتاب به اذعان مولفان آن حاصل ترجمه و گردآوری از منابع مختلف علمی در خصوص انگور است که نویسندگان آن را تجارب خود در این حیطه عرضه کرده اند.

کتاب «پرورش انگور» در ۱۱ فصل جداگانه به بررسی و شناخت انگور به لحاظ گیاه شناسی، اقلیم و ساختار پرداخته و کوشش نموده است در بیان جزیی آن شناختی کامل از این گیاه را به مخاطب عرضه نماید.

گیاه شناسی مو، ساختار انگور، اقلیم، فیزیولوژی رشد انگور، تولید محصول، تکثیر، فیزیولوژی شوری در انگور، تاثیر عملیات زراعی بر مقاومت به سرما، خشکی، تغذیه انگور و فرآوری انگور عناوین فصول ۱۱ گانه این کتاب هستند که تلاش می کند شناختی کامل از انگور به پرورش دهندگان آن ارائه دهد.

در این کتاب همچنین سه گروه عمده از انگور های ممتاز جهان در زیرفصل های انگورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی معرفی شده است و انگور " کشمش " به عنوان یکی از بهترین گونه های انگور معرفی شده است.

کتاب «پرورش انگور» همچنین در فصل مربوط به تولید محصول از عوامل متعدد در باروری بیشتر محصول نام برده است و ضمن معرفی هرس های مختلف و شاخه زنی ها از این دو روش به عنوان روش های قابل اطمینان در باروری بیشتر محصول یاد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز