خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

بسیج سازندگی در امر محرومیت‌زدایی آذربایجان شرقی بیشتر مشارکت کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۴۴

سند ۵۵ پروژه عمرانی که توسط بسیج سازندگی در سطح استان اجرا شده است به استاندار آذربایجان شرقی اهدا شد. / با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی مرکز نگهداری و درمان معتادان استان برای نگهداری و درمان پنج هزار نفر نفر احداثمی شود.

استاندار آذربایجان شرقی مشارکت بیشتر بسیج سازندگی را در امر محرومیت‌زدایی استان خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده ظهر امروز یکشنبه در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی آذربایجان شرقی، با تاکید بر همکاری نزدیک دستگاه‌های استانی با این نهاد، خاطرنشان کرد: نیازسنجی و شناسایی مناطق دارای اولویت خدمت‌رسانی و هدایت گروه‌های جهادی به مناطق از پیش تعیین شده جزو ماموریت دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان در این زمینه است.

وی با بیان این که کارگزاران نظام و دولت دغدغه‌ای بالاتر از خدمت به مردم و جلب رضایت مردم ندارند، افزود: خدمت به محرومین که صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند در صدر وظیفه خدمت‌رسانی قرار دارد و کسانی که این توفیق نصیب آنان شده است باید خداوند را شاکر باشند.

- محرومیت های آذربایجان شرقی معرفی شود

جبارزاده با بیان این که آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی است که به عنوان استان برخوردار و پیشرفته معرفی می‌شود، افزود: با این حال در اقصی نقاط این استان مخصوصا حاشیه شهرها و روستاهای دورافتاده، محرومیت به چشم می‌خورد و انتظار بحقی است که در اولین قدم این محرومیت‌ها را معرفی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که باید زیبایی‌ها و زشتی‌ها را توامان معرفی کنیم، گفت: شاید تعاریفی که در گذشته از این استان شده موجب شده است که سهم کمتری از خدمات بسیج سازندگی داشته باشیم، بنابراین از معاونت عمرانی و دفتر امور اجتماعی می‌خواهم که در اولین فرصت فهرست کامل و جامعی از محرومیت‌های استان را تهیه و به قرارگاه بازسازی کوثر ارایه کنند.

- اعتیاد را یکی از نشانه‌های محرومیت به شمار می رود

اسماعیل جبارزاده در ادامه اعتیاد را یکی از نشانه‌های محرومیت ذکر کرد و افزود: این پدیده بلای خانمان‌سوزی است که عمدتا قشر محروم جامعه با آن درگیر است و برای حل آن باید یک حرکت جهادی انجام شود.

- آذربایجان شرقی فاقد مرکز نگهداری و درمان معتادان است

وی با بیان این که در این زمینه احساس خطر می‌کنیم، گفت: متاسفانه استان آذربایجان شرقی فاقد مرکز نگهداری و درمان معتادان است، البته مقدمات احداثاین مرکز فراهم شده و از بسیج سازندگی و مسوولان سپاه می‌خواهم همچنان که در سخت‌ترین روزهای کشور به عنوان ناجی وارد عمل شده‌اند در این زمینه نیز استان را کمک کنند.

جبارزاده ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی به زودی شاهد احداثو راه‌اندازی این مرکز برای نگهداری و درمان پنج هزار نفر از معتادان باشیم.

- همه مسوولان استان موظف به همکاری نزدیک با بسیج سازندگی و قرارگاه کوثر هستند

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های بسیج سازندگی در امر محرومیت‌زدایی، خاطرنشان کرد: حرکت قابل ستایش این نهاد، کمکی به دستگاه‌های اجرایی است و ما قطعا از آن حمایت می‌کنیم.

وی افزود: همه مسوولان استان موظف به همکاری نزدیک با بسیج سازندگی و قرارگاه کوثر هستند.

جبارزاده اردوهای جهادی و آشنا کردن جوانان با حرکت‌های جهادی و سازندگی را یکی از روش‌های تربیتی این نسل عنوان کرد و گفت: فرمانداران استان باید ضمن استقبال از گروه‌های جهادی و همکاری نزدیک با آنان، مناطق اولویت‌دار برای خدمت‌رسانی را شناسایی و این گروه‌ها را به مناطق از قبل تعیین شده سوق دهند.

- محدودیت بودجه عمرانی استان مانع حرکت‌های جهادی نخواهد بود

وی با اشاره به محدودیت بودجه عمرانی استان در سال جاری، اظهار داشت: ‌ البته این محدودیت مانع حرکت‌های جهادی نخواهد بود، چرا که اگر بتوانیم مردم را در امور مشارکت دهیم قطعا توان ما افزایش خواهد یافت و بخشی عمده‌ای از نیازها تامین خواهد شد.

جبارزاده با تاکید بر استفاده از تجارب بسیج سازندگی در ارایه خدمات به محرومین و نیازمندان استان، به وضعیت مناطق زلزله‌زده استان اشاره کرد و با بیان این که کار بازسازی این مناطق هنوز تمام نشده، افزود: از بسیج سازندگی می‌خواهیم با روحیه جهادی و با استفاده از امکانات قرارگاه بازسازی و سایر دستگاه‌های استان، پرونده بازسازی این مناطق را تا زمستان امسال تکمیل کند.

وی همچنین همکاری بسیج سازندگی را در امر مبارزه با بی‌سوادی در استان آذربایجان شرقی خواستار شد.
در پایان این جلسه که با حضور سردار حزنی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رییس قرارگاه بازسازی کوثر و سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا برگزار شد، سند ۵۵ پروژه عمرانی که توسط بسیج سازندگی در سطح استان اجرا شده است به استاندار آذربایجان شرقی اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز