خبرگزاری کار ایران

کارگران زن نمونه و بر‌تر آذربایجان شرقی تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۸۹

بیش از ۸۵ هزار دانش‌پژوه در مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز در رشته‌های مختلف به صورت رایگان آموزش دیده‌اند

همزمان با هفته کارگر، اساتید و دانش‌پژوهان نمونه مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز و همچنین کارگران زن نمونه استان تجلیل شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده مردم تبریز، ‌ اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از اساتید و دانش‌پژوهان نمونه مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز و کارگران زن نمونه استان که در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: برای رفع مشکلات اقتصادی راهی جز اصلاح فرهنگ نداریم.
رضا رحمانی، با تأکید بر این‌که فرهنگ باید به کمک اقتصاد بشتابد، خاطرنشان کرد: چه در حوزه‌های عملی و چه رفتاری نیازمند تغییر نگرش نسبت به مقوله کار و تولید هستیم، اگر نگاهی جهادی نسبت به کار، تولید و خودکفایی داشته باشیم، فرهنگ صحیح کار در کشور رایج خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که زمانی تبریز قطب قطعه‌سازی کشور بوده است، گفت: اولین شهرک سرمایه گذاری خارجی کشور در تبریز راه ‌اندازی شده، افزون بر این شهرک سرمایه گذاری بعثت نیز پس از بهره برداری حداقل برای ۱۵۰ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.
رحمانی افزود: با چنین پیشینه و ظرفیت بزرگ صنعتی و اقتصادی در منطقه آذربایجان، نباید آمار بیکاری استان به این اندازه باشد، البته باید قبول داشت که بایستی بدبینی‌ها را کنار گذاشت و بستر لازم برای سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: اگر بدبینی‌ها کنار گذاشته شود و همت لازم را داشته باشیم، نه تنها آذربایجان آباد خواهد شد، بلکه شاهد بازیابی و احیای جایگاه تاریخی تبریز خواهیم بود.
صیانت از تامین اجتماعی اولویت ماست
همچنین دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز در این مراسم با بیان این‌که محور برنامه‌های هفته کارگر فریاد حقوق کارگران و مقابله با هرگونه ادغام درمان سازمان تامین اجتماعی در سایر بیمه‌های درمانی است، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در جمع کارگران استان در روز پنج شنبه هفته جاری در سالن شش هزار نفری شهید پورشریفی باغشمال تبریز طرح خواهد شد، صیانت از تامین اجتماعی است.
کریم صادق‌زاده تبریزی، ادامه داد: نمایندگان باید نسبت به این طرح دیدی نقادانه و کار‌شناسی داشته باشند، چراکه تامین اجتماعی حاصل عمر کارگران است و به عبارتی حق الناس محسوب می‌شود، هرگونه دست اندازی به اموال کارگران محکوم است.
عضو هیات مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور با تأکید بر این‌که اموال تامین اجتماعی متعلق به کسانی است که نسل اندرنسل حق بیمه پرداخت کرده‌اند، افزود: در اساسنامه و قانون تامین اجتماعی، این سازمان به عنوان نهاد غیردولتی تعریف شده است، در حقیقت امسال صیانت از تامین اجتماعی مهم‌ترین و محوری‌ترین اصل در همایش بزرگ کارگران استان محسوب می‌شود.
وی با تأکید بر این‌که باید از بی‌تدبیری‌ها دوری کنیم و بهترین راهکار را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان در نظر بگیریم، گفت: دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، آمار بیکاری بسیار نگران کننده است، پس از گذشته بیش از ۳۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این آمار‌ها شایسته نیست.
صادق‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های خانه کارگر تبریز پرداخت و اظهار داشت: خانه کارگر تبریز برای یازدهمین سال متوالی به عنوان مرکز نمونه کشوری انتخاب شده است، این تشکل پس از پیروزی انقلاب اسلامی پا گرفته و با تغییر دولت‌ها، تغییری در آرمان‌های آن ایجاد نمی‌شود.
وی با بیان این‌که بیش از ۸۵ هزار دانش‌پژوه در مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز در رشته‌های مختلف به صورت رایگان آموزش دیده‌اند، گفت: احداثرستوران، هتل، مجتمع ورزشی و پروژه‌های دیگر تنها با دریافت حق عضویت اعضا محقق شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز