خبرگزاری کار ایران

دوره مهارتی زنبورداری در آذرشهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۷۳

این دوره با هدف آشنایی بیشتر بهره برداران وزنبورداران منطقه با آخرین دستاوردهای علمی درمراحل مختلف پرورش زنبور آفات و بیماری‌ها ورونق دادن به این حرفه برگزار شد.

ایلنا: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از برگزاری دوره مهارتی زنبورداری در این شهرستان خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات هدف از برگزاری این دوره را آشنایی بیشتر بهره برداران وزنبورداران منطقه با آخرین دستاوردهای علمی درمراحل مختلف پرورش زنبور آفات و بیماری‌ها ورونق دادن به این حرفه عنوان کرد و گفت: این دوره مهارتی به مدت ۳ روز و با ارائه مدرک معتبر توسط این مدیریت برگزار شد.
وی افزود: صنعت زنبورداری از شغل‌های زودبازده وسود آوری است که نیازی به هیچ گونه واردات فناوری و تجهیزات نداشته وبا کمترین سرمایه و امکانات هر کشاورز می‌تواند در باغ یا مزرعه و محل زندگی خود به این کار اقدام نماید.
فیروز طلوع حیات با بیان اینکه عسل تولید شده توسط زنبور عسل به عنوان یک محصول غذایی و دارویی پر مصرف در دنیا شناخته شده که در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است گفت: موم آن نیز همانند عسل در صنعت دارویی و در تولید روکش کپسول‌ها و قرص‌ها و برخی پماد‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: همچنین نقش زنبور عسل درگرده افشانی، ایجاد تنوع گیاهی، افزایش عملکرد و تولید مرغوب اکثر محصولات زراعی و باغی غیر قابل انکار و کار‌شناسان معتقدند که زنبور عسل موجب حفظ تنوع گیاهان در محیط زیست شده و از بزرگ‌ترین حافظان تنوع گیاهی دردنیا محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز