خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ نفری در اماکن اقامتی را برای گردشگران نوروزی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۰۰

هم اکنون ۲۹ هتل، ۷۵ مهمانپذیر و شش هتل آپارتمان استان درجه بندی شده و با این ظرفیت پذیرش به استقبال سال جدید می‌روند.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: آذربایجان شرقی در عید نوروز سال ۹۳ ظرفیت پذیرش ۷ هزار و۵۰۰ گردشگر را در اماکن اقامتی تحت نظارت خود دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فرزین حق پرست که در نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت افزود: آذربایجان شرقی به سوی برنامه ریزی سفری خوش برای اقشار متوسط و کم درآمد می‌رود که اقامت یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۹ هتل، ۷۵ مهمانپذیر و شش هتل آپارتمان استان درجه بندی شده و با این ظرفیت پذیرش به استقبال سال جدید می‌روند.
حق پرست همچنین به سایر تاسیسات گردشگری و خدماتی استان در استقبال از گردشگران نوروزی اشاره کرد و گفت: ۱۵۵ واحد پذیرایی بین راهی، ۲۰۵ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، ۳۰ سرویس بهداشتی بین راهی و ۲۰ کمپ گردشگری در سرتاسر استان مشغول به کار هستند.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان همچنین از آمادگی ۸۰ راهنمای گردشگری آموزش دیده با کارت‌های شناسایی معتبر برای استقرار در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها و حضور در آثار تاریخی برجسته آذربایجان شرقی در عید نوروز سال ۹۳ خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان شرقی در محوطه مسجد کبود و خانه پروین اعتصامی تبریز و سایر شهرستان‌ها همچون مراغه، مرند، جلفا، اسکو از دیگر برنامه‌های آمادگی برای استقبال از گردشگران نوروزی در این استان به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از یکصد هزار نسخه ماکت و اقلام و تولیدات فرهنگی مانند نقشه، بروشور و کتابچه‌های راهنمای گردشگری آذربایجان شرقی تهیه شده که با شروع سفرهای نوروزی توزیع خواهد شد.
حق پرست بهبود زیر ساخت‌ها و بهسازی بافت روستاهای تاریخی و هدف گردشگری استان از جمله کندوان و اشتبین را دیگر اقدامات زیر ساختی گردشگری استان خواند که به کیفی سازی خدمات گردشگری کمک می‌کنند.
وی ایجاد هماهنگی و نظارت بر وظایف و فعالیت‌های سایر دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر و نیز ارتقای سطح زیر ساخت‌های گردشگری را از جمله سیاست‌های سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و گفت: بر افزایش ارتقای کیفیت سطح زندگی خانوار‌ها با توجه به حوزه گردشگری و کاهش خدمات زیست محیطی تاکید داریم.
حق پرست همچنین با بیان اینکه سر خط انتظارات اصلی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر ارائه شده است، از اعضا خواست تا ضمن معرفی نمایندگان تام الاختیار به دبیرخانه ستاد برنامه‌های پیشنهادی خود را برای بهبود خدمات قابل ارائه به گردشگران نوروزی ارائه کنند.
یادآور می‌شود، جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر آذربایجان شرقی به ریاست پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، و به دبیری حق پرست مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با حضور مدیران و روسای سازمان‌ها و ادارات عضو ستاد برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز