خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

۲۰ هزار کارفرمای آذربایجان‌شرقی از بخشودگی جرائم حق بیمه بهره‌مند شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۶۸

شمار بیمه شدگان بیمه کارگران ساختمانی تاکنون ۴۴ هزار نفر بوده و در این ارتباط پرونده ۲ هزار نفر دیگر در حال بررسی است.

ایلنا: مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ کارفرمای استان از ۱۲۰ میلیارد ریال بخشودگی جرائم حق بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر فضل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در پی اجرای قانون بخشودگی جرائم تعداد درخواست‌های واصله در استان را بالغ بر ۲۰ هزار ۵۰۰ فقره دانست که تعداد ۱۳ هزار و ۷۷۵ مورد پرداخت نقدی و ۶ هزار و ۲۷۲ مورد درخواست تقسیط است.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی، امکان تقسیط بلندمدت بدهی‌های معوق کارگاه‌های دارای بحران مالی را در بهره‌مندی کارفرمایان از مزایای قانون بخشودگی جرائم بسیار مفید خواند و گفت: بخش اعظمی از مطالبات استان از کارفرمایان واحدهای صنعتی و تولیدی است که با توجه به وجود مشکلات مالی توان پرداخت نقدی آن را نداشته‌اند و با استفاده از این مصوبه توانستند بدهی خود را تقسیط کنند.
فضل‌زاده با تأکید بر لزوم وصول مطالبات معوق سازمان، از انتقاد کارفرمایان خوش حساب در خصوص اجرای چنین قوانینی خبر داد و افزود: کارفرمایانی که حق بیمه خود را مطابق مقررات سازمان پرداخت می‌کنند در این قانون مورد بی‌عدالتی واقع می‌شوند که به نظر می‌رسد وجود مشوق‌هایی برای این گروه از کارفرمایان در پرداخت به موقع دیون خود به سازمان ضروری است.
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی شمار بیمه شدگان بیمه کارگران ساختمانی را تاکنون ۴۴ هزار نفر دانست و افزود: پرونده ۲ هزار نفر دیگر در حال بررسی است که تا پایان سال جاری تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت.
فضل‌زاده افزود: کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای بوده و اشتغال آنان در شغل‌های ۱۶ گانه تعریف شده در قانون مذکور احراز شود، به ترتیب اولویت تاریخ صدور کارت مهارت در صورت احراز شرایط از مزایای این قانون بهره‌مند خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز