خبرگزاری کار ایران

رشد 8 درصدی پروازهای فرودگاه تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۹۳۰

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی از رشد 8 درصدی پروازهای فرودگاه تبریز خبر داد و این مجموعه را پیشتاز رشد پرواز و جابجایی مسافر در تیر ماه 1401 دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، رامین آذری در گفت وگو با خبرنگاران گفت: آمار پرواز و جابجایی مسافر در تیر ماه 1401 در کلیه فرودگاههای کشور، حکایت از رشد چشمگیر شاخص‌های آماری فرودگاه تبریز در بین فرودگاه‌های بزرگ کشور دارد.

وی افزود: براساس آمار منتشر شده از سوی " گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران" کل پروازهای فرودگاه تبریز در تیر ماه سال‌جاری، تعداد یک هزار و 109 پرواز بوده است که نسبت به یک هزار و 31 پرواز خرداد ماه، از رشدی 8 درصدی برخوردار بوده است.

رامین آذری گفت: در همین مدت، تعداد مسافر جابجاشده فرودگاه تبریز از 129هزار و  33 به 133 هزار و 533 نفر رسیده که نشان از رشدی 3 درصدی دارد و میزان بار جابجاشده نیز با ثبت عدد یک میلیون و 226 هزار و 731 کیلوگرم 10 درصد رشد را تجربه کرده است.

وی افزود: رشد شاخص‌های سه گانه آماری فرودگاه تبریز در تیر ماه 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز قابل مشاهده است بطوریکه آمار پرواز، مسافر و بار فرودگاه تبریز به ترتیب 7 ، 30 و 43 درصد نسبت به تیر ماه سال 1400 افزایش یافته است.

مدیرارشد حمل و نقل هوایی استان افزود: شاخص‌های  مثبت آماری فرودگاه تبریز در حالی بدست آمده است که براساس آمار منتشر شده، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در کنار فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد تنها فرودگاههای با شاخص مثبت در بین 7 فرودگاه پر ترافیک و بزرگ کشور بوده است.

آذری درخصوص پر تقاضاترین مسیرهای فرودگاه تبریز هم گفت: در تیرماه سالجاری، مسیر تبریز – مهرآباد و بالعکس با 530 پرواز نهمین مسیر داخلی و مسیر تبریز –استانبول و برعکس با 140 پرواز هفتمین مسیر خارجی پرترافیک کشور بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز