خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی ورزقان:

کشت زعفران در ورزقان توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۱۵

مزیت نسبی واهمیت زعفران از نظر تولید، سطح زیرکشت، اشتغالزایی و همچنین قابلیت درآمد زایی بالا این مدیریت را متقاعد نموده است با حمایت‌های سازمان متبوع کشت وتولید آن را در این منطقه افزایش دهد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: کشت زعفران به عنوان یکی از محصولات کم توقع از نظر نیاز آبی و با ارزش افزوده بالا در جهت افزایش درآمد کشاورزان منطقه، در اولویت برنامه‌های این مدیریت در راستای اصلاح الگوی کاشت در سطح منطقه قرار گرفته است.
به گزارش ایلنا، علی علیمحمدی دربازدید از برداشت زعفران از مزارع این شهرستان افزود: در حال حاضر سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان بالغ بر یک هکتار بوده و باتوجه به سازگار ی این محصول ارزشمند با شرایط اقلیمی منطقه، درسال جاری مقدار ۴ تن پیاز مرغوب زعفران با نظارت مدیریت باغبانی سازمان از استان خراسان رضوی خریداری و سطح زیر کشت زعفران از ۳ /. هکتار به ۱ هکتار توسعه یافته و موجبات تولید بیش از ۲ کیلوگرم زعفران در ورزقان را فراهم ساخته است.
وی با اشاره به اینکه زعفران ازجمله محصولات خاص کشور به شمار آمده و با توجه به قیمت بالای آن در صادرات جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد اضافه کرد: مزیت نسبی واهمیت زعفران از نظر تولید، سطح زیرکشت، اشتغالزایی و همچنین قابلیت درآمد زایی بالا این مدیریت را متقاعد نموده است با حمایت‌های سازمان متبوع کشت وتولید آن را در این منطقه افزایش دهد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان با اشاره به نیاز اندک زعفران به آب کم که عمده‌ترین محدودکننده تولید بخش کشاورزی در منطقه ورزقان بشمار می‌آید اظهار امیدواری کرد: سطح زیرکشت وتولید زعفران هرساله از افزایش قابل توجهی برخوردار و موجب رونق اقتصادی منطقه و افزایش درآمد بهره برداران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز