خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

ترویج استفاده عمومی از ظروف یک‌بار مصرف، جفا به محیط زیست است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۰۳

متاسفانه در غالب مهمانی‌ها، هیئت‌ها و برنامه‌های همگانی ظروف یکبار مصرف و غالبا کمتر تجزیه پذیر مورد استفاده بی‌حد و حصر قرار می‌گیرد که به دلیل نبود سیستم تفکیک از مبداء در مدریت پسماند‌ها، موضوع تبدیل به دغدغه زیست محیطی شده است.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: جمع آوری و پاکسازی معابر، اماکن و سطح شهر از ظروف یکبار مصرف نذورات توزیع شده توسط مردم، وظیفه همگانی و نشانه فرهنگ اجتماعی و زیست محیطی جامعه است.
به گزارش ایلنا، بیوک رئیسی در حاشیه مراسم عزاداری حسینی شهرستان اهر با احترام و تکریم همه عزاداران ابا عبدالله الحسین با اشاره به ضرورت فرهنگسازی توسط دوستداران محیط زیست و سازمانهای مردم نهاد، جهت جایگزین نمودن ظروف خانگی به جای ظروف یکبار مصرف گفت: با اطلاع رسانی قبلی از مردم و اعضاء هئیت‌های عزاداری خواست تا برای دریافت نذورات و احسانات با خود ظروف خانگی به همراه داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ترویج استفاده از اقلام یکبار مصرف را جفا به محیط زیست و نگران کننده ارزیابی کرده وتشریح کرد: متاسفانه در غالب مهمانی‌ها، هیئت‌ها و برنامه‌های همگانی ظروف یکبار مصرف و غالبا کمتر تجزیه پذیر مورد استفاده بی‌حد و حصر قرار می‌گیرد که به دلیل نبود سیستم تفکیک از مبداء در مدریت پسماند‌ها، موضوع تبدیل به دغدغه زیست محیطی شده است.
رئیسی ارزانی اقلام یکبارمصرف و تعلق نگرفتن عوارض مالیاتی مرتبط با اقلام زباله ساز به تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف را از دلایل روی آوری به تولید و استفاده بیش از حد از آن دانست و گفت: بایستی ضمن ارائه ساز و کارهای بهداشت عمومی سیاست‌های کلی به سمت و سوی ایجاد محدودیت به مصرف غیر ضروری اقلام زباله ساز و یکبار مصرف سوق یافته و با فرهنگسازی عمومی اقبال عمومی به مصرف گرایی کاهش یابد.
وی در عین حال گفت: باید در همه امور خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم و از نعمتی که به عنوان خدمت در اختیارمان قرار می‌گیرد به عنوان وسیله‌ای برای تقرب الهی استفاده کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز