خبرگزاری کار ایران

طرح جلوگیری از انتشار ترکیبات آلی پتروشیمی در تبریز آغاز شد

کد خبر : ۲۴۳۶۱۳

این طرح توسط دانشگاه صنعتی سهند و با همکاری مجتمع پتروشیمی تبریز و اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی اجرا می شود و با اتمام آن به طور فزاینده از انتشار گازهای آلی فرار ناشی از پساب های پتروشیمی جلوگیری خواهد شد.

عملیات اجرایی طرح حذف انتشار ترکیبات آلی فرار در مجتمع پتروشیمی تبریز امروز دوشنبه همزمان با ۲۹ دی روز ملی هوای پاک آغاز شد.

به گزارش ایلنا این طرح توسط دانشگاه صنعتی سهند و با همکاری مجتمع پتروشیمی تبریز و اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اجرا می شود و با اتمام آن به طور فزاینده از انتشار گازهای آلی فرار ناشی از پساب های پتروشیمی جلوگیری خواهد شد.

هزینه اجرای این طرح در سه مرحله از اجرای آن، ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در آیین کلنگ زنی این طرح با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید و تلاش های مدیریت استان در حوزه محیط زیست، اظهار داشت: برای دست یابی به محیط سالم و جلوگیری از آلودگی هوا مقرر شده در استان هیچ طرح و پروژه عمرانی بدون پیوست های زیست محیطی به اجرا در نیاید.

محمدصادق پورمهدی، افزود: در یک سال اخیر با تلاش های جمعی مدیران استان اقدامات خوبی در جهت کاهش آلودگی هوای تبریز و منابع آلاینده انجام شده، به طوری که میزان آلودگی هوای تبریز در ده ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز