خبرگزاری کار ایران

۲ واحد صنعتی بسته‌بندی عدس در شهرک صنعتی ورزقان ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۸۴

بالغ بر۹ هزار و ۸۰۰ تن عدس، ازمزارع ورزقان برداشت می‌شود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی ورزقان گفت: این شهرستان با دارابودن ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیرکشت عدس و با تولید ۹ هزار و ۸۴۰ تن محصول، عملکردی معادل۸۰۰ کیلوگرم در هکتار، رتبه اول تولید عدس در استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیمحمدی، با اشاره به اینکه ورزقان ۳۳/۳۹ درصد سطح زیر کشت عدس استان را در اختیاردارد افزود: درجهت بهبود عملکرد تولید این محصول در واحد سطح، اقدام به بررسی سازگاری انواع ارقام اصلاح شده جهت کشت در اراضی این شهرستان و انتخاب رقم Ill۶۰۳۷با متوسط عملکرد ۸۳۵ کیلوگرم درهکتار که درسال۱۳۹۰ از طریق موسسه تحقیقات دیم کشورتامین شده بود و اجرای کشت مکانیزه با بکار گیری خطی کارهای عمیق کار ومبارزه باعلفهای هرزعملکرد متوسط شهرستان از۷۰۰به ۸۰۰ کیلو گرم درهکتار ارتقاء یافته است.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده جهت فرآوری این محصول و راه اندازی صنایع تبدیلی، مجوز ایجاد ۲ واحد صنعتی برای بسته بندی عدس صادر شده که در شهرک صنعتی ورزقان با اختصاص تسهیلات دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی احداثخواهد شد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: رقم جدید اصلاح شده عدس، علاوه برافزایش عملکردتولید در هکتار از نظر کیفی نیز ارزش بالایی داشته و با ۲۵ درصد پروتئین و زودپز بودن از بازارپسندی بالایی برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز