خبرگزاری کار ایران

در تبریز آغاز به‌کار کرد؛

گردهمایی اعضای هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۴۵

پیش نویس تهیه شده اصلاح قانون کار در دولت قبلی به‌جای آنکه یک موضوع صنفی را دنبال کند یک هدف سیاسی و انحرافی را در خود دارد.

ایلنا: گردهمایی اعضای هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کشور با حضور آیت الله دکتر هاشم هاشم‌زاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و روسای کانون‌های شورای اسلامی کار استان‌ها درمحل سالن اجتماعات خانه کارگر تبریز آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در آغاز این گردهمایی با تأکید به اهمیت نقش کارگران گفت: باید به این قشر از جامعه توجه ویژه‌ای شود چرا که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارگران وفادار‌ترین افراد به نظام بودند و خواهند بود و همواره وفاداری خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی در همهٔ صحنه‌ها به اثبات رسانده‌اند.
اولیا علی بیگی اظهار داشت: کارگران مجاهدان و ایثارگرانی هستند که آینده و اقتصاد این‌جامعه را تضمین می‌کنند و در تحقق آرمان‌های اسلامی این کشور نقش به‌سزایی را ایفا می‌کنند.
وی تاکید کرد: جامعه کارگری از دولتمردان این انتظار را دارد که به این قشر اهمیت ویژه نشان داده و ارتقای معیشت و امنیت شغلی را برای آن‌ها فراهم کند تا بستر مناسب جهت رفع مسائل و مشکلات جامعه کارگری به وجود آید.
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: در جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه کارگری برخی مسوولین کوتاهی‌هایی مرتکب شده‌اند که این خود خلاف منویات امام راحل و مقام معظم رهبری است.
اولیاء بیگی قانون کار را مهم‌ترین قانون کشور پس از قانون اساسی به لحاظ گستردگی مشمولین افراد تحت پوشش دانست و گفت: برخی می‌خواهند با ارائه بهانه‌های بیهوده نقش قانون کار را کمرنگ کرده و حذف کنند.
وی با تاکید بر اینکه قانون کار باید در دولت جدید جهت رفع مشکلات کارگران اصلاح شود افزود: دین اسلام دینی اصلاح طلب است و ما بر این اساس مخالف اصلاح این قانون و به روز رسانی آن نیستیم اما اگر قرار است اصلاح شود باید اصلاح به معنای واقعی باشد.
اولیاء بیگی به پیش نویس اصلاحیه قانون کار که توسط دولت در گذشته آماده شده است اشاره کرد و گفت: این پیش نویس بدون نظرخواهی ازشرکای اجتماعی به مجلس ارسال شده و خلاف اصلاح واقعی است و با قانون اساسی مغایرت دارد.
وی گفت: در زمان دولت قبلی و با توافقاتی که با وزیر وقت شده بود در این زمینه ۱۴ جلسه تشکیل شد ولی در آنچه که ارسال گردیده هیچ یک از نظریات شرکای اجتماعی اعمال نشده است.
اولیاء بیگی با بیان اینکه پیش نویس تهیه شده بجای آنکه یک موضوع صنفی را دنبال کند یک هدف سیاسی و انحرافی را در خود داردگفت: از دولت و مجلس انتظار داریم با برگردان این پیش نویس آن را با استفاده از نظرات گروه‌های کارگری و کارفرمایی و کار‌شناسان صنفی حوزه روابط کار تدوین کنند.
وی تضمین امنیت شغلی کارگران را موضوع مهمی دانست و گفت: کارگر باید در محیطی آسوده و با خیالی راحت در جهت توسعه اقتصاد و تولید تلاش کند و باید روزنه امید در زندگی وی بسته نشود و قطعا کارگرانی که به صورت قراردادی کار می‌کنند قادر نخواهند بود که با آرامش خاطر در جهت تولید محصولاتی با کیفیت عالی تلاش کنند.
اولیاء بیگی تأکید کرد: باید در کارهایی که ماهیت دائمی دارد کارگر به صورت دائمی به کار گرفته شود و هیچگاه جامعه کارگری به دنبال آن نیست که در مشاغل فصلی و موقتی مانند پروژه‌های ساختمانی کارگر به شکل دایمی به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه از دولت جدید خواستاریم که از دادن شعار و وعده‌هایی در خصوص رفع مشکلات جامعه کارگری داده است عمل کند تأکید کرد: دولت و دولتمردان باید شعار بدون عمل ندهند چرا که آنچه که مردم را بیشتر آزار می‌دهد شعار‌ها و عده‌های بی‌عمل مسوولین است که هیچ وقت محقق نمی‌شود و مسوولین نباید با دادن وعده‌های بدون پشتوانه مردم را به نظام جمهوری اسلامی بدبین کنند.
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار وضعیت شرکت‌های پیمانکاری را در این زمینه یادآور شد و گفت: از دولت جدید تقاضا داریم تا با حذف و سامان دهی برخی شرکت‌های پیمانکاری که اقدام به دلالی نیروی انسانی می‌کنند در جهت تجلی روح عدالت در جامعه کاری‌گری قدم بردارند چرا که در اکثر این شرکت‌ها حقوق کارگران ضایع می‌شود و ما از دولت جدید انتظار داریم که به این نابسامانی‌ها سامان بخشد.
وی در ادامه سازمان تأمین اجتماعی را بر اساس نص صریح قانون یک نهاد عمومی غیردولتی خواند و گفت: کارگران وبازنشستگان صاحبان اصلی این مجموعه هستند و باید شرایطی فراهم شود تا آنان در تصمیم گیری‌ها، تصمیم سازی‌ها، و برنامه ریزی‌های آن به ایفای نقش بپردازند.
همین گزارش حاکی است ادامه این گردهمایی با برپایی نشست تخصصی اعضای هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کشور و روسای کانونهای شورای اسلامی کار استان‌ها در محل سالن اجتماعات خانه کارگر تبریز در حال برگزاری است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز