خبرگزاری کار ایران

رییس کانون انجمن صنفی کارگری تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی:

عدم پوشش بیمه تأمین اجتماعی همچنان از مشکلات تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۸۵

ناهمخوانی دریافت حقوق، طبق قانون کار از دیگر مشکلات بزرگ کارکنان داروخانه‌های آذربایجان شرقی به شمار می‌رود. / اخیرا در چندین داروخانه استان شاهد آن بودیم که کارفرمایان از تکنسین های دارویی به اجبار امضا گرفته‌اند مبنی بر دریافت کلیه حق و حقوق اخذ شده در حالی که هیچ پاداش، پایان کار و حق استفاده از مرخصی و سایر موارد به آن‌ها داده نشده بود و کسانی که از امضاء کاغذ مذکور خودداری کرده اند با اخراج روبرو شده‌اند.

رییس کانون انجمن صنفی کارگری تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی عدم پوشش بیمه تأمین اجتماعی را همچنان از مشکلات تکنسین‌های دارویی این استان خواند.

حسین یوسفی علوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این موضوع در کنار ناهمخوانی دریافت حقوق، طبق قانون کار از جمله مشکلات بزرگ کارکنان داروخانه‌ها است که ما از دست اندرکاران و همچنین مدیریت سازمان تأمین اجتماعی استان و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر ساماندهی‌های لازم را در این خصوص به انجام رسانند.

وی افزود: اخیرا در چندین داروخانه استان شاهد آن بودیم که کارفرمایان از تکنسین‌های دارویی به اجبار امضا مبنی بر دریافت کلیه حق و حقوق اخذ شده در حالی که هیچ پاداش، پایان کار و حق استفاده از مرخصی و سایر موارد داده نشده بود و کسانی که از امضاء کاغذ مذکور خودداری نموده‌اند با اخراج روبرو شده‌اند.

علوی با بیان اینکه این امر بر خلاف قانون بود و کارفرمایان باید در برابر این اقدامات پاسخگو باشند گفت: این اقدامات کل مجموعه فعالان بخش دارویی را زیر سوال می‌رود و ما از دولت تدبیر و امید انتظار داریم کاری اساسی در این زمینه انجام دهد.

وی با اشاره به شرایط کاری فعالان این حوزه گفت: کارکنان و تکنسین‌های داروخانه‌ها حجم کاری زیاد و طاقت فرسایی دارند از یک طرف حساسیت کار که در رابطه با جان بیماران دارند از سوی دیگر با توجه به هزینه‌های هنگفت دارویی، مستقیما در تیررس بیماران هستند و موجب شده تا حساسیت این حرفه در کشور بیشتر شده و همیشه در معرض شکایات محاوره‌ای بیماران باشند.

علوی افزود: هرچند تکنسین‌های دارویی با توجه به تجاربی که دارند سعی در آرامش دادن بیماران داشته و هزاران حرف و حدیثرا با جان و دل می‌پذیرند تا مرهمی برای درد بیماران باشند اما در آن روی سکه همجنان که اشاره شده باید مشکلات این قشر نیز به طورجدی از سوی متولیان امر رسیدگی شده تا شاهد برخی تخلفات در قبال حق وحقوق این قشر نباشیم.

انجمن صنفی کارگری تکنسین‌های دارویی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۱ با ۸۰ نفر عضو به منظور صیانت از حقوق بحق و قانونی این قشر تشکیل و در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به ثبت رسیده است.

این انجمن اینک با بیش از ۴۵۰ نفر عضو فعال در زمینه صنفی خود مشغول به فعالیت بوده و توانسته در اندک زمانی به عضویت در کانون عالی کارکنان داروخانه‌های کشور در آید و هویت قانونی خود را مستحکم‌تر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز