خبرگزاری کار ایران

۱۵ کارگاه عکاسی همزمان با جشنواره فیروزه چهارم در تبریز برپا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۶۴

در این دوره از جشنواره برای نخستین بار، تاریخ تبریز با عنوان «اولین‌های تبریز» به تصویر در می آید.

ایلنا: دبیر اجرایی چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه از برپایی ۱۵ کارگاه آموزشی عکاسی همزمان با طول مدت برگزاری این جشنواره در تبریز خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا خلیل غلامی با بیان اینکه نخستین سال از برگزاری جشنواره عکس فیروزه با یک نوآوری در عرصه عکاسی آغاز شد، تصریح کرد: بر همین اساس برای نخستین بار، بیش از ۱۵ کارگاه عکاسی با بهترین و مجرب تریت عکاسان کشور در تبریز برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: هر عکاس پذیرفته شده در این جشنواره، در صورت تمایل و با همکاری دبیرخانه جشنواره می‌تواند کارگاه عکاسی برگزار کند که شرکت در این کارگاه‌ها برای علاقمندان آزاد و رایگان است.
غلامی گفت: فیروزه اول رسم سنتی جمع آوری آثار عکاسی از گوشه و کنار کشور و داوری روی آثار را تغییر داده بطوری که عکاسان به طور حضوری دنبال سوژه‌های خود گشتند و حاصل آن موضوعاتی زنده و پویا بود.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه با بیان اینکه در فیروزه چهارم روش سنتی ارسال عکس از آرشیو شکسته می‌شود، افزود: به همین ترتیب در فیروزه چهارم، بار دیگر دستآوردی نو در حوزه عکاسی به یادگار گذاشته می‌شود که یکی از افتخارهای آذربایجان و تبریز خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره برای نخستین بار، تاریخ تبریز با عنوان «اولینهای تبریز» به تصویر در می آید، اظهار داشت: تاکنون مقالات و پژوهش‎های زیادی در باره‎ اهمیت شهر تبریز و اولین‎های آن در دانشگاه‎‌ها و مراکز تحقیقاتی به انجام رسیده است و این بار، در فیروزه‎ چهارم، تلاش ما این خواهد بود تا از دید خلاق عکاسان علاقه‎مند برای نشان دادن تغییرات به وجود آمده در موضوعات معین، بعد از گذشت سال‎‌ها ردی از گذشته‎ پر افتخارِ این دیار را به تصویر در آوریم.
غلامی با بیان اینکه در این جشنواره فرصتی برای معرفی زیبایی‌های تبریز با حضور بهترین عکاسان مستند ایران فراهم خواهد شد، گفت: برای تحقق این ایده برنامه‌هایی تدوین شده تا عکاسان مستند با حضور در روزهای مشخص، خلاقیت خود را در قالب موضوعات معین شده جشنواره به نمایش بگذارند.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه همچنین از تعیین فرصت عکاسی به مدت ۳ ماه برای عکاسان در طول برگزاری این جشنواره خبر داده و افزود: بر همین اساس برای نخستین بار، عکاسان دو بار برای عکاسی به تبریز دعوت می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز