خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارات بدرقه جاویدان در گفتگو با ایلنا:

ادامه‌ی کار در صنعت نشر برای همه سخت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۴۷۴

مادام که وضعیت اقتصادی به ثبات درستی نرسد؛ صنعت نشر به همین روال باقی خواهد ماند / سال به سال تعداد فروش کتاب کمتر شده و این رکود در دهه‌های اخیر بی‌سابقه است که با تداوم آن؛ ادامه کار برای همه سخت می‌شود.

مدیر انتشارات بدرقه جاویدان گفت: در این وضعیت اقتصادی؛ کتاب خارج از سبد خرید خانوار قرار گرفته است.

سعید علمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره وضعیت نشر و کتاب گفت: هرچند روند مجوزها طی یکسال گذشته بهبود یافته و بهتر شده است و این فضا در دولت قبل اصلا وجود نداشت؛ ولی همچنان در ابعاد دیگر وضعیت نشر و کتاب وخیم است.

وی ادامه داد: این روزها با هر ناشری که صحبت کنید از نبود شرایط مطلوب نشر می‌گوید. اگر وضعیت تعداد فروش کتاب امسال را با سال‌های قبل مقایسه کنید به راحتی متوجه خواهید شد که سال به سال تعداد فروش کتاب کمتر شده که این وضعیت رکود در دهه‌های اخیر بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه افزایش چند برابری قیمت کتاب و مشکل اقتصادی در ایجاد این رکود تاثیر مستقیم داشته است؛ گفت: تا زمانی که وضعیت اقتصادی به ثبات درستی نرسد؛ صنعت نشر به همین روال باقی خواهد ماند.

وی با تاکید براینکه ما امیدوار به حل مشکلات نشر و کتاب هستیم و تمام تلاش خود را برای حل مشکل انجام داده‌ایم؛ عنوان کرد: با این وضعیت آینده نشر مبهم و نامشخص است، اگر این وضعیت تداوم یابد؛ ادامه کار در این حوزه برای همه سخت می‌شود.

مدیر انتشارات بدرقه جاویدان با اشاره بااینکه در دولت جدید روند بررسی مجوز کتاب سریع تر و کوتاهتر شده؛ عنوان کرد: ما در این دوره موفق به گرفتن مجوز نشر کتاب‌های بسیار خوبی شدیم که در دولت گذشته اجازه انتشار نداشتند.

ازجمله کتاب‌هایی که انتشارات بدرقه جاویدان موفق به اخذ مجوز برای آنها شده؛ به این موارد می‌توان اشاره کرد:

" قوام سلطنه " و " نخست وزیران "

کتاب " قوام سلطنه " نوشته باقر عاقلی که بعد از ۱۷ سال مجوز چاپ گرفته است؛ شرح زندگانی پرفراز و نشیب " میرزا احمدخان قوام‌السلطنه " سیاستمدار دوره قاجار و پهلوی است. کتاب از سه بخش تشکیل شده است. نویسنده در بخش نخست قوام‌السلطنه را با این مختصات معرفی می‌کند: قوام السلطنه قبل از مشروطیت، قوام‌السلطنه بعد از مشروطیت، قوام‌السلطنه فرمانروای کل خراسان و سیستان، برکناری سیدضیاء‌الدین و رئیس‌الوزرائی قوام‌السلطنه.

کتاب " نخست وزیران ایران " نیز دیگر کتاب این نویسنده است که پس از حدود ۱۲ سال بازچاپ شده است که به بررسی اوضاع و احوال نخست وزیران از مشیرالدوله تا بختیار پرداخته است.

" از سیدضیاء تا بختیار "

نویسنده این کتاب مسعود بهنود است که آثار او در سالهای قبل ممنوع چاپ بوده، اما طی یکسال گذشته برخی از این آثار مجوز نشر گرفته‌اند. انتشارات بدرقه جاویدان کتاب " از سیدضیاء تا بختیار " را در ۹۵۰ صفحه و به قیمت ۴۹۵۰۰ تومان در سال جدید منتشر کرده است.

کتاب‌های " تاریخ سیاسی اسلام "، " زندگی پرماجرای نادر "، " خداوندگار الموت " و مجموعه چهار جلدی " تاریخ ایران " از مهم‌ترین آثار تاریخی این انتشارات است که در سال جدید منتشر شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز