خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

کارگران ایران تایر در مقابل وزارت کار تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۵۴۶

جمعی از کارگر روزمزد و قرار دادی کارخانه ایران تایر صبح امروز،(یکشنبه ۱۱ اردیبهشت)، در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در مقابل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

جمعی از کارگران روزمزد و قراردادی کارخانه ایران تایر صبح امروز،(یکشنبه ۱۱ اردیبهشت)، در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در مقابل وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی تجمع کردند.

یکی از کارگران ایران‌تایر در این باره به ایلنا گفت: کارگران قرار دادی و روزمزد شاغل در کارخانه ایران تایر پیگیر حق تولید، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و عناوین شغلی در لیست‌های بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند.

این کارگر با بیان اینکه اواخر سال گذشته کارفرما متعهد به پرداخت حق تولید و اجرای طرح طبقه بندی حدود ۷۰۰ کارگر روز مزد بر اساس آنچه که دولت مصوب کرده بود، شد، مدعی شد: متاسفانه کارفرما با بی‌توجه‌ای به مطالبات کارگران هنوز این موارد خواسته شده کارگران را عملی نمی‌کند.

او در خصوص تغییر عناوین شغلی کارگران ایران تایر نیز با طرح این ادعا گفت: به دلیل تغییراتی که در سالهای گذشته در سمت شغلی برخی از کارگران ایجاد شده است اکنون این کارگران برای بازنشستگی با مشکلاتی مواجه شده‌اند که امکان بازنشستگی آنها را به تاخیر انداخته است.

به ادعای وی، طرح طبقه بندی مشاغل کارگران روز مزدی نیز حدود ۵ سال است که مصوب شده اما تا این لحظه هنوز اجرا نشده است.

این کارگر در خاتمه همچنین در خصوص مشکل پرداخت نشدن حق تولید و مهارت به حساب کارگران ایران تایر اظهار داشت: حدود ۵۰ سال است به صورت روتین همه کارگران کارخانه ایران تایر، حق تولید و حق مهارت می‌گیرند که این پرداخت نیز از مدتی پیش به دلایل نامعلوم متوقف شد.

وی گفت: هدف ما از انجام این تجمع تنها وصول مطالبات قانونی است و به همین دلیل از مسئولان وزارت کار انتظار داریم تا به وضعیت ما رسیدگی کنند.

توضیحات دبیر خانه کارگر غرب تهران
در همین رابطه «سهراب قنبری» دبیر خانه کارگر غرب تهران، ضمن تایید موارد مطرح شده در سخنان این کارگر، در کارخانه ایران تایر گفت: کارگران قرار دادی و روز مزد کارخانه ایران تایر چندین سال است مطالباتی در خصوص عدم پرداخت حق تولید، اجرایی نشدن طرح طبقه بندی کارگران روزمزدی و تغییر عناوین شغلی دارند که بی‌توجه‌ای کارفرما به خواسته‌های بر حقشان آنان را وادار به تجمعات مکررا در مقابل نهادهای مختلف می کند.

به ادعای وی در شرایطی که تایر انواع خودرو بازار مصرف خوبی در کشور دارد، مدیران ارشد کارخانه ایران‌تایر تولید را به صرفه نمی‌دانند و به همین دلیل بخش قابل توجهی از مطالبات کارگران را به بهانه کاهش تولید پرداخت نمی‌کنند.

قنبری در خاتمه گفت: همچنین به همین بهانه اواخر سال گذشته تعداد زیادی از کارگران قراردادی کارخانه ایران تایر اخراج شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز