خبرگزاری کار ایران

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت در پاسخ به ایلنا:

اختصاص ۳۱ درصد از منابع بانکی به صنایع کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۱۷

ده درصد از منابع صندوق توسعه ملی اجازه تبدیل شدن به ریال دارد که در مجموع از این منابع طی سالهای ۹۱ تا ۹۲ ۶۱۰۰ میلیارد تومان باید تبدیل به ریال می‌شد و برای تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت می‌شد که از این میزان ۲۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت از اختصاص ۳۱ درصد از منابع بانکی به بخش صنایع خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صالحی نیا، معاون صنایع و اقتصادی وزارت صنعت معدن تجارت در نشست خبری صبح امروز(۴ دی) در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه میزان از منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنایع در سال آینده اختصاص خواهد یافت؛ اظهار داشت: ده درصد از منابع صندوق توسعه ملی اجازه تبدیل شدن به ریال دارد که در مجموع از این منابع طی سالهای ۹۱ تا ۹۲ ۶۱۰۰ میلیارد تومان باید تبدیل به ریال می‌شد و برای تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت می‌شد که از این میزان ۲۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

وی افزود: این در حالی است که میزان درخواست ما از بانک ها ۸۸۰۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون حدود ۳۱ درصد از ۳۷ درصد منابع کل بانک‌ها که باید در اختیار بخش صنعت و معدن قرار می‌گرفت به این بخش اختصاص یافته است.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: اینکه چه میزان از صندوق توسعه ملی برای سال آینده در حوزه صنعت اختصاص یابد هنوز مشخص نشده است و باید در قانون بودجه سال ۹۳ به تصویب نهایی برسد.

صالحی نیا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص برنامه وزارت خانه برای تأمین مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گفت: منابع و تسهیلات بانک‌ها براساس سیاستگذاری‌ها به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد و در صورتی که واحدی با مشکل سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت مواجه باشد؛ منابعی که به صورت تکلیفی پیش بینی شده به آن‌ها پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز