خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگاران:

مبالغ اضافی قبوض تلفن؛ ماه آینده کسر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۵۷

امیدوارم پنهای باند از ۷۱ گیگابایت در سال آینده به دو برابر برسد و برنامه ما این است که پهنای باند داخلی از ۵۰۰ گیگابایت به ۹۰۰ گیگابایت برسد.

محمود واعظی(وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص عدم صدور تعرفه‌های تلفن ثابت و قطع برخی از آنها گفت: این خبر درست نیست با شرکت مخابرات صحبت شده و توافقاتی میان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات حاصل شده است. مشکلی وجود ندارد. اما آنچه در ماه قبل به عنوان مبلغ اضافه در برخی قبوض آمده بود؛ در قبض‌های ماه آینده کسر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی با بیان اینکه هفته گذشته با مسئولان و مدیرعامل شرکت مخابرات جلسه‌ای داشتیم، گفت: تفاهم کامل میان ما و شرکت مخابرات وجود دارد، سیاست دولت و وزارت ارتباطات این است که کارها با هماهنگی بیشتری پیش رود.

وزیر ارتباطات درخصوص افزایش باند زیرساخت‌ها نیز گفت: ما برنامه‌ای برای صد روز اول شروع کار دولت داشتیم بنابراین باید بگویم زمانی که من این مسئولیت را تقبل کردم؛ پهنای باند ۷۱ گیگابایت بر ثانیه بود و قرار بود تا ۱۰۰ روز آینده ۲۰ درصد به آن اضافه شود که این مسئله طبق برنامه پیش می‌رود. امیدوارم پنهای باند از ۷۱ گیگابایت در سال آینده به دو برابر برسد و برنامه ما این است که پهنای باند داخلی از ۵۰۰ گیگابایت به ۹۰۰ گیگابایت برسد.

واعظی با اشاره به اینکه درخواست‌ها برای دریافت باندهای اینترنت زیاد است، گفت: این درخواست‌ها از سوی ادارات، دانشگاه‌ها و مردم صورت می‌گیرد. ما در تلاش هستیم برای دو سال آینده زیرساخت‌ها فراهم شود تا از شرمندگی مردم درآیم.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین مسئولیت وزارت ارتباطات طی ۱۰۰ روز گذشته چه بوده است، گفت: آنچه عملیاتی شده افزایش پهنای باند بود که من بیشتر روی آن تمرکز کردم. آنچه برای بنده مهم است این است که برنامه‌ای برای دو الی سه سال آینده داریم و گروه‌های مشخصی تعیین شدند. همچنین با دولت و مجلس در این خصوص هماهنگی لازم صورت گرفته است که لایحه دو هفته گذشته مجلس نیز در همین راستا بود تا سامان جدی به ارتباطات کشور و آی تی بدهیم.

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص وضعیت شبکه ملی اطلاعاتی گفت: پیشنهادات خود را در این خصوص به شورای فضای مجازی برده‌ایم. آنها به ما فرصت یک ماهه دادند که چارچوب فنی را ارائه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز