خبرگزاری کار ایران

توکلی در اخطار قانون اساسی:

دولت تا سه سال آینده کسری بودجه شدید دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۵۲

اینکه بخواهیم هزینه‌ای را به دولت تحمیل کنیم و بعد بخواهیم با صرفه جویی هزینه را پرداخت کنیم نمی‌تواند محلی برای تأمین هزینه‌ها باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت تا دو سه سال آینده کسری بودجه شدیدی پیدا خواهد کرد و در اصل پولی در کار نیست که بخواهیم در آن صرفه جویی انجام دهیم،
به گزارش ایلنا، احمد توکلی در نشست علنی امروزمجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح قانون تسری قانون فوق العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور در اخطاری با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی افزود: در این اصل آمده است طرح‌های قانونی و پیشنهادات و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به افزایش هزینه‌های عمومی می‌انجامد در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد تأمین هزینه‌های جدید نیز لحاظ شده باشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون شک طرح مذکور هزینه دولت را بالا می‌برد حال چه ۱۷ میلیون تومان و چه ۱۷۰ میلیون تومان باشد در هر صورت هزینه دولت افزایش خواهد یافت؛ اینکه بخواهیم هزینه‌ای را به دولت تحمیل کنیم و بعد بخواهیم با صرفه جویی هزینه را پرداخت کنیم نمی‌تواند محلی برای تأمین هزینه‌ها باشد.
وی یادآور شد: دولت تا دو سه سال آینده کسری بودجه شدیدی پیدا خواهد کرد و در اصل پولی در کار نیست که بخواهیم در آن صرفه جویی انجام دهیم، لذا بندی که در طرح مذکور آمده قابل قبول نیست و به طور حتم شورای نگهبان از آن ایراد خواهد گرفت.
محمدحسن ابوترابی فرد رئیس جلسه با وارد دانستن اخطار توکلی گفت: شورای نگهبان در تصمیمشان معمولا این نحوه تأمین اعتبار را راهکار درست و قابل قبولی تلقی نمی‌کند به گونه‌ای که اعتبار مورد نیاز قانون مذکور از محل صرفه جویی اعتبارات هزینه‌ای سازمان انجام گیرد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: لذا باید این مهم به رأی گیری گذاشته شود قبل از آنکه شورای نگهبان به آن ایرادی وارد کند؛ به طور حتم اگر نتوانیم منابع را مشخص کنیم قانون به اجرا در نخواهد آمد و در نتیجه برای کارکنان و پزشکان گره‌ای را ایجاد خواهیم کرد.
در ادامه با وجود آنکه رئیس جلسه اخطار را وارد دانست، اما نمایندگان با ۸۶ رأی موافق «۵۹ مخالف و ۱۰ ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در مجلس به اخطار رأی مثبت ندادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز