خبرگزاری کار ایران

عباس زاده مطرح کرد:

دخل و تصرف به منابع سازمان تامین اجتماعی شرعا و قانونا مجاز نیست

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۲۶۲

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان‌شمالی منابع سازمان را حق الناس دانست و گفت: هرگونه دخل و تصرف به منابع سازمان تامین اجتماعی شرعا و قانونا مجاز نیست.

به گزارش ایلنا، محمد علی عباس زاده وحید در دیدار با نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، گرمه و جاجرم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح پیش نویس لایحه تفکیک نه و بیست و هفتم حق سرانه دریافتی از محل حق بیمه و واریزبه حساب خزانه کل کشور گفت: اگر این مهم اتفاق بیفتد ضربه جبران ناپذیری به منابع سازمان و بیمه شدگان وارد خواهد کرد.

وی افزود: این موضوع از نظر قانونی براساس‌بند الف ماده 3 قانون تامین‌اجتماعی به جهت‌پرداخت هزینه‌های کل درمان مستقیم  و غیرمستقیم، حوادث و بیماری ها، ایام بارداری ، غرامت دستمزد ،ازکارافتادگی، بازنشستگی ، فوت و.. است.

عباس زاده تصریح کرد: این موضوع ابزاری مهم در راستای ارائه خدمات مطلوب سازمان تامین اجتماعی در تعمیم وگسترش انواع بیمه های اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی، سازمان تامین اجتماعی را یک نهاد عمومی غیر دولتی دانست و گفت: منابع و سرمایه تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان و شرکای اجتماعی است که توسط اقشار مختلف جامعه از جمله قشر زحمتکش و آسیب پذیر کارگری با امید کسب آرامش ، امنیت مالی و تضمین آینده پرداخت شده است.

وی متذکر شد: بنابراین منابع سازمان حق الناس است و هرگونه دخل و تصرف درآن شرعا و قانونا مجاز نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی کاهش چتر حمایتی به بیش از 50 میلیون بیمه شدگان در سطح کشور ، ایجاد نارضایتی و احتمال بروز بحران درجامعه طرف قرارداد این سازمان ازجمله پزشکان ، واحدهای درمانی، داورخانه ها و... به دلیل عدم توانایی در پرداخت تعهدات از جمله عوامل انتقال نه بیست و هفتم ازمحل درآمد سازمان تامین اجتماعی به هر نهاد و یا محل دیگری عنوان کرد.

 دکتر علی قربانی، نماینده پنج شهرستان استان خراسان شمالی و عضو کمیسیون برنامه  و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی خود را جهت حمایت ودفاع از منابع سازمان تامین اجتماعی که متعلق به قشر ضعیف بیمه شدگان در کشور است اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز