خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت:

حفظ حقوق شهروندان رسالت اصلی شورا است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۶۹۴

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به حواشی کمیسیون فرهنگی حفظ شان و حقوق شهر رشت و شهروندان آن را رسالت اصلی اعضای شورای شهر دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، در  سی‌و سومین کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت، فرهام زاهد  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به حواشی کمیسیون فرهنگی حفظ شان و حقوق شهر رشت و شهروندان آن را رسالت اصلی اعضای شورای شهر دانست و از جایگاه یک عضو شورا از عموم شهروندان عذرخواهی کرد.

زاهد در ادامه با اشاره به دستور جلسه مبنی بر اخذ وام از بانک شهر خواستار بررسی اعضای شورا در این مورد شد.

وی با بیان این موضوع که شهرداری در ارائه لوایح خود به نمایندگان شورا به اصل شفاف سازی پایبند باشد اطلاع لازم از جزئیات لوایح را لازمه اخذ تصمیمات صحیح اعضای شورا دانست.

در ادامه رئیس کمیسیون عمران با اشاره به پیچیدگی مباحث این لایحه و عدم روشنگری مسئولان تدوین آن خواستار بررسی‌های بیشتر در این مورد و عدم شتابزدگی در تصویب این لایحه شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به لزوم تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و خدمات رسانی به شهروندان اخذ وام در شرایط کنونی جهت خرید اتوبوس‌های شهری را مستلزم بررسی‌های بیشتر و اطلاع از جزئیات چگونگی شرایط اخذ وام و ضمانت پرداخت آن دانست.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به این موضوع که اخذ وام از بانک شهر ارتباط مستقیم با تفاهم نامه خرید سهام از این بانک دارد جهت تسهیل و بهبود شرایط خواستار دریافت این وام پس از پروسه خرید سهام بانک شهر شد.

وی با اشاره به این موضوع که اعضای شورای شهر در حل معضلات شهروندان یک هدف  مشترک دارند با تایید وجود نواقص ناشی از کمبود امکانات در ناوگان شهری و تایید کلیات طرح اخذ وام جهت خرید اتوبوس های جدید برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی مدیریت منابع موجود را در وضعیت کنونی و بررسی و پیگیری دلایل عدم تحویل خودروهای خریداری شده در سنوات گذشته که هنوز در ناوگان حمل و نقل عمومی قرار نگرفتند را در اولویت دانست.

حاجی‌پور با تاکید بر نواقص ناوگان حمل و نقل عمومی ساماندهی این بخش مهم از خدمات شهری را لازمه داشتن شهری با شرایط مناسب دانست.

عضو کمیسیون بودجه با بیان این موضوع که ایجاد فرهنگ ترافیک نیازمند وجود مؤلفه‌های متعددی است تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی را رکن اصلی در حوزه فرهنگ‌سازی در ترافیک و ایجاد تمایل شهروندان در عدم استفاده از ماشین شخصی در سطح شهر عنوان کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز