خبرگزاری کار ایران

درجلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت مطرح شد

بررسی راهکار تسریع اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۸۷۹

درجلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت راهکارهای تسریع در اجرای پروژه های آب و فاضلاب گیلان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان درجلسه کمیسیون برنامه و بودجه  شورای رشت در تالار شورا با اشاره به عدم دسترسی شهروندان ساکن در حاشیه شهر رشت به آب آشامیدنی سالم و دفع ناصحیح فاضلاب با بیان این مورد که درآمدهای جاری شرکت آبفای استان و بودجه‌های کشوری برای انجام همه پروژه‌های این شرکت کافی نیست درخواست تصویب نرخ اضافه آب بها با رعایت ضوابط مورد نظر و دریافت کمک مالی از شورا جهت تکمیل پروژه‌ها شد.

حسینی با بیان این مورد که شورای اقتصاد مجوز قیمت‌گذاری محلی جهت تامین اختلاف قیمت در تولید و فروش آب را به شورا داده است خواستار افزایش قیمت آب بها شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان این موضوع که وضعیت آب شرب وفاضلاب شهروندان برخی مناطق به هیچ وجه مطلوب نبوده و نیاز به رسیدگی دارد درخواست توجه بیشتر مسئولان آبفای گیلان به این وضعیت و ساماندهی پروژ‌ها شد.

زاهد با اشاره به اهمیت مسئله آب و فاضلاب و تاثیر کیفیت آن بر زندگی شهروندان خواستار برگزاری جلسات تخصصی مسئولین آبفا با کمیسیون های عمران و بهداشت و دریافت مشاوره‌های کارشناسی این کمیسیون‌ها را داشت.

رئیس شورای شهر رشت نیز با تایید اهمیت موضوع و انباشت و حجم مطالبات شهروندان در این حوزه با نقد از وضعیت مدیریت ضعیف سابق آبفای گیلان دغدغه‌های موجود را ناشی از تجربیات بد گذشته دانست و با بیان این موضوع که نظر اعضای شورای پنجم نسبت به مدیریت جدید سازمان مثبت است خواستار آسیب شناسی در عملکرد گذشته و استفاده از تجربیات سابق جهت انجام پروژه های جدید شد.

علوی با بیان این مورد که در بحث لایحه مدنظر باید موارد به صورت آنالیز شده باشد و جزییات ریالی آن از وصول تا هزینه به صورت تفکیک شده برای ارائه به شورا مشخص شود شفاف سازی را ضامن همراهی شورا در کمک به تسریع پروژه‌ها دانست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با اشاره به دربرگیری پروژه‌های آبفا در بین مناطق مختلف و آحاد شهروندان رویکرد شورای شهر را رویکردی حمایتی البته با بررسی دقیق و کارشناسی دانست.

رمضانپور با اشاره به اینکه شهر رشت با توجه به افزایش جمعیت نیازمند زیرساخت های جدید است آب شرب و فاضلاب را از اولویت های اصلی رشت دانست و رسیدگی به این مهم را در شرح وظایف نهادهای دیگری از قبیل شورای شهر در کنار شرکت آبفا دانست.

فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورا نیز وضعیت اسفناک رودخانه های رشت را ناشی از عملکرد غیر مسئولانه مدیران آبفا دانست و با اشاره به بودجه کشوری که در اختیار آبفای گیلان برای احیای رودخانه ها تخصیص داده شد و هیچ نتیجه ملموسی را به دنبال نداشت تخصیص بودجه به آبفا را عملی نادرست دانست و خواستار فعالیت بیشتر و اعتماد سازی این شرکت شد.

وی با بیان این موضوع که در بحث لایروبی شرکت آب و فاضلاب به تعهدات خود به درستی عمل نکرد و سازمانها  دیر وظایف این شرکت را برعهده گرفتند با بیان این موضوع که آبفا می‌تواند با تغییر در سیاست‌ها و تلاش مدیران خود بودجه‌های مختص کشوری خود را دریافت کند هرگونه اضافه بها را اقدامی علیه حفظ حقوق شهروندان دانست و با این موضوع اعلام مخالفت کرد./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز