خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا صورت گرفت؛

تصویب برنامه راهبردی شهرداری در افق ۱۴۰۱ / بررسی لایحه کمک به‌ تیم‌های سپیدرود و داماش

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۸۶۹

در نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت طرح الزام تهیه برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت ۱۴۰۱ تصویب شد.

به گزارش ایلنا از رشت،‌در نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت  طرح الزام تهیه برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت ۱۴۰۱ تصویب شد. در این طرح که الزام وزارت کشور است، شهرداری‌ها می‌باید برنامه ۵ ساله را تدوین و بر اساس افق ۵ ساله بودجه‌های هر پروژه را تدوین کند. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به برپایی موکب کربلای شهردار رشت و اعزام جمعی از پرسنل و پاکبانان شهرداری‌رشت جهت خدمات‌دهی به زائرین امام حسین(ع) ابراز کرد: با وجود مشکلات مالی پیش روی شهرداری این نیروها بصورت داوطلبانه و خودجوش حضور خواهند داشت و هیچگونه وجه و حق ماموریتی دریافت نخواهند کرد.

عاقل منش افزود: کل هزینه‌های اعزام ۱۶۰ نفر و خدمات ارائه شده ۲۰۰ میلیون تومان است و این موازی کاری با موکب های دیگر نیست. همچنین هنرمندانی برای برگزاری تعزیه خوانی با موکب شهرداری همراه خواهند بود و در ایام مختلف نسبت به برپایی تعزیه و نمایش‌های آیینی اقدام می‌کنند. امید است حرکت این عزیزان بتواند ارادت قلبی مجموعه شورا، شهرداری و هنرمندان این شهر را به ساحت مقدس امام حسین (ع) نشان دهد.

 وی با اشاره به اینکه برای خدمت دهی به زوار مجوز رسمی از ستاد عتبات عالیات اخذ شده است، متذکر شد: کل افراد اعزامی ۱۶۰ نفر هستند که ۱۰۰ نفر نیروی خدماتی، ۱۰ نفر ارکان ستاد، ۱۵ نفر نیروهای فنی (آهنگر ، بنا ، برق کار و ...) و ۳۵ نفر هنرمند و مستندساز هستند.

محمدحسن عاقل منش خاطر نشان کرد: با توجه به صرفه جویی و ابتکار عمل اعضای ستاد، کل هزینه کرد به ۲۰۰ میلیون تومان تقلیل پیدا کرد؛ ۷۰ میلیون غیر نقد و ۱۳۰ میلیون تومان نقدی است و اگر قرار بود ۱۶۰ نفر به صورت کاروان اعزام شوند و هیچگونه خدماتی ارائه نکنند به ازای هر نفر سفر بعلاوه پذیرایی یک میلیون و پانصد هزار تومان برای ۱۶۰ نفر اعزامی بالغ بر دویست و چهل میلیون تومان هزینه داشت که امروز کل هزینه ها با ارائه خدمات ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت همچنین گفت: بیشتر هزینه های انجام شده به غیر از ایاب و ذهاب و پذیرایی،  قابل استفاده در سالهای آینده است و از اقلامی مثل چادر، زیرانداز، پتو، دستگاه دوار نانوایی و... می توان در ستاد بحران شهرداری نیز استفاده کرد.

در ادامه، بررسی طرح الزام آور  برنامه راهبردی شهر و شهرداری رشت در افق ۱۴۰۱ بررسی شد.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در توضیح این طرح گفت: در شورای سوم مطالعاتی توسط دانشگاه صنعتی شریف در این خصوص با ارزش ریالی ۴۰۰ میلیون تومان صورت گرفت اما نهایتا به نتیجه نرسید.

محمدحسن عاقل منش افزود: در ابتدای شورای پنجم این طرح را پیشنهاد می دهیم تا با حضور مشاور بررسی و پس از تصویب در کمیسیون فرهنگی به صحن شورا برود و در صورت موافقت شورا به وزارت کشور ارسال و پس از طی روند قانونی، این اولین برنامه ۵ ساله شورا خواهد بود که به تصویب می رسد.

وی روند اجرای مناقصه این طرح را نیز توضیح داد و تاکید کرد: جزییات طرح مجدد در کمیسیون فرهنگی شورا بررسی می شود.

عاقل منش ابراز کرد: کمک به تیم های مطرح ورزشی نظیر داماش و سپیدرود  اهمیت فراوانی دارد زیرا این دو تیم تاثیرگذاری اجتماعی بیشتری دارند. و تاکنون مدیریت شهری هم تلاش کرده  در حد توان از این سرمایه های اجتماعی حمایت کند.

رئیس کمیسیون به کمک های پیشین مدیریت شهری به این دو تیم اشاره و تاکید کرد: در گذشته کمک‌هایی به این تیم ها از قبیل هزینه و ایاب و ذهاب طرفداران، تبلیغات رایگان، اسکان ورزشکاران انجام شده است.

عاقل منش در پاسخ به فضای رسانه ای و مجازی و همچنین ارائه نامه ها و استشاد های مختلف از هیات ها و باشگاه های متعدد مبنی بر اینکه مارا نیز مورد حمایت مالی قرار دهید، تصریح کرد: رقم‌های مشخصی در بودجه سال جاری برای کمک به تیم های ورزشی مصوب شده است و شهرداری با وجود مشکلات مالی تاکنون کمک های خوبی به این تیم ها داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز