خبرگزاری کار ایران

قائم مقام خانه کشاورز مطرح کرد:

منافع کشاورزان در چاچوب منافع ملی پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۷۰

قائم مقام و دبیر اجرایی پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: مابه عنوان دیده بان حقوق کشاورزان همه مسائل را مطرح می کنیم و در چارچوب منافع ملی منافع کشاورزان را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست خبری پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز امروز شنبه 27 آبان با حضور عنایت الله بیابانی قائم مقام و دبیر اجرایی پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز، مرتضی شایسته مدیر امور استان ها و رابط خانه کشاورز و مجلس شورای اسلامی، مهدی پارسا رئیس دفتر مرکزی خانه کشاورز و جمعی از خبرنگاران منتخب در سالن کنفرانس خانه کشاورز برگزار شد.

در این نشست عنایت الله بیابانی قائم مقام و دبیر اجرایی پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز اظهار کرد: خانه کشاورز یک نهاد مردمی است و ما با درک واقعیت هایی که در جامعه کشاورز وجود دارد یک تشکیلات صنفی و سیاسی را تحت لوای یک حزب بزرگ تشکیل داده ایم که روابط بین کشاورزان و دستگاه های دولتی را تسهیل می کند.

وی افزود: ما خواسته های کشاورزان را در بیشتر موارد پاسخگو هستیم اما به خاطر بحران آب هیچ وقت کشاورزان را به توسعه تشویق نمی کنیم. ما با روابطی که با مجلس و دستگاه های دولتی داریم درخواست ها و پاسخ های طرفین را پیگیری می کنیم.

بیابانی در رابطه با نحوه حضور کشاورزان در کنگره سراسری توضیح داد: از آنجایی که تنها ظرفیت پذیرش 5 هزار کشاورز را داریم کشاورزان از بین خودشان منتخبین را برای حضور انتخاب و اسامی را برای ما ارسال می کنند.

در این نشست مهدی پارسا رئیس دفتر مرکزی خانه کشاورز عنوان کرد: یکی از اقدامات اساسی ما در چند سال گذشته در خصوص لغو قانون حق النظاره برای چاه های کشور بود. این قانون برای حفظ کیفیت و کمیت چاه ها بود اما وزارت نیرو بدون نظارت واقعی تنها حق النظاره را دریافت می کرد که خانه کشاورز با پیگیری و لغو آن توانست میلیاردها تومان هزینه را از دوش کشاورزان بردارد.

وی افزود: با پیگیری های ما قوانینی برای بهره برداری از دریاچه ارومیه و احیای آن تصویب شد که به موجب آن بهره برداری از دریاچه کاملا محدود شد.

در ادامه این نشست مرتضی شایسته مدیر امور استان ها و رابط خانه کشاورز و مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از آنجایی که کشاورزان متفرق هستند، خانه کشاورزان به منظور جمع آوری کشاورزان و رساندن صدای آنها به مسئولان تشکیل شده است. خانه کشاورز بارها برای بستن چاه های غیر مجاز با مردم درگیر شده و بسیاری از این چاه ها را با قانع کردن کشاورزان بسته است.

وی افزود: اصل 33 قانون اساسی دولت را موظف کرد تا کشاورزان را تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی کند که تا زمان ریاست جمهوری دکتر روحانی محقق نشده بود اما در دوره ایشان این کار انجام شد. ما انتظار داشتیم تمام کشاورزان و خانواده هایشان تحت بیمه باشند اما باید مشکلات کشاورزان را هم در نظر بگیریم.در واقع در نظر گرفتن منافع ملی در راستای منافع کشاورزان یکی دیگر از مسئولیت های خانه کشاورز محسوب می شود.

شایسته در ادامه تصریح کرد: مابه عنوان دیده بان حقوق کشاورزان همه مسائل را مطرح می کنیم و در چارچوب منافع ملی منافع کشاورزان را پیگیری می کنیم.

عنایت الله بیابانی دبیر اجرایی کنگره سراسری خانه کشاورز در پایان این نشست اظهار کرد: ما عضو اصلی شورای آب در وزارت نیرو هستیم. نمایندگان ما در همه استان ها برای حفظ آب در حال فعالیت هستند. ما در اتاق بازرگانی و صنایع هم پیگیر منافع کشاورزان هستیم و اقدامات اتاق بازرگانی را در خصوص محصولات کشاورزی به شدت نقد می کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز