خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

شکست حزب دموکرات مسیحی از سوسیال‌دموکرات‌های آلمان در انتخابات ایالتی/ هشدار شورای امنیت ملی عراق نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز کُردها/ حمله نیروهای پیشمرگه به پایگاه حشد‌الشعبی

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۱۹۷

تکذیب خبر توافق با داعش برای خروج از رقه توسط سخنگوی ائتلاف آمریکایی،‌ اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اتریش، آغاز شهرک‌سازی جدید رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، شکست حزب دموکرات مسیحی از سوسیال‌دمکرات‌های آلمان در انتخابات ایالتی، درگیری ارتش مصر با عناصر داعش در صحرای سینا، هشدار شورای امنیت ملی عراق نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز کُردها، آغاز عملیات نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری تاسیسات نفتی و فرودگاه کرکوک و حمله نیروهای پیشمرگه به پایگاه حشد‌الشعبی از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «رایان دیلون» سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا یکشنبه شب به شبکه خبری اسکای نیوز عربی گفت: ائتلاف ضد داعش اجازه خروج تروریست‌های خارجی داعش به خارج از شهر الرقه در شرق سوریه را نخواهد داد.

- نتایج انتخابات پارلمانی اتریش از پیروزی قطعی حزب محافظه کار «مردم» حکایت دارد که بر همین اساس «سباستین کورتز» رهبر ۳۱ ساله این حزب در راه رسیدن به مقام صدر اعظمی و کسب عنوان جوان ترین رئیس دولت اروپا و جهان است.

- رژیم صهیونیستی ساخت یک هزار و ۶۰۰ واحد جدید در شهرک «جفعات هاماتوس» در شرق بیت المقدس را آغاز کرده است.

- حزب دموکرات مسیحی به رهبری  «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در انتخابات پارلمانی روز گذشته –یکشنبه- ایالت زاکسونی  از حزب رقیب یعنی حزب سوسیال دموکرات به رهبری «مارتین شولتز» شکست خورد و به این ترتیب کار مرکل در مذاکره با احزاب دیگر و تشکیل دولت ائتلافی در آلمان دشوارتر شد.

- ستاد نیروهای مسلح مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان درگیری ارتش با تروریست‌های داعش در صحرای سینا، ۲۴ تروریست و شش نظامی ارتش کشته شدند.

- شورای امنیت ملی عراق شامگاه یکشنبه با هشدار نسبت به اقدام‌های تحریک آمیز نیروهای وابسته به اقلیم کردستان در خار ج از مرزهای این اقلیم، اظهار داشت: استقرار عناصر مسلح کرد خارج از محدوده امنیتی قانونی در کرکوک به معنای اعلام جنگ علیه نیروهای نظامی عراق است.

- نیروهای مشترک عراق برای بازگرداندن کنترل فرودگاه و تاسیسات نفتی کرکوک هم اکنون عملیات خود را از سه محور آغاز کردند.

- به گزارش منابع محلی از کرکوک، نیروهای پیشمرگه بامداد دوشنبه به یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای الحشدالشعبی در حومه شهر «طوز خورماتو» در جنوب کرکوک حمله کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز