خبرگزاری کار ایران

نماینده لنگرود در موافقت با کلیت برنامه کابینه دوازدهم:

باید تا سال ۱۴۰۴ ، ۲۰ میلیون گردشگر وارد کشور کنیم/ صعنت گردشگری باید احیا شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۱۰۳

یک نماینده مجلس در موافقت با کلیت کابینه دوازدهم گفت: مهاجرت روستائیان را جدی بگیرید آمار خطرناک است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم در صحن علنی مجلس با بیان اینکه ابتدا نیاز است یک اطلاعات کلی از وضعیت کشور داشته باشیم، گفت: دوستان شما در جریان هستید که در امر آموزش در میان ۲۰ کشور منطقه رتبه ما ۱۶ است و در سطح جهانی در میان ۱۳۸ کشور رتبه ما ۹۲ است که باید نسبت به این امر اقداماتی صورت بگیرد.

او ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های بسیار وزیر بهداشت در ۲۶ کشور منطقه، رتبه ما ۱۱ و در جهان از میان ۲۱۰ کشور ۱۹ است.

نماینده مردم لنگرود در دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمعیت روستایی ما در حال کاهش است، گفت: جمعیت شهری ما در ۲۶ کشور منطقه رتبه دوم را دارد و در ۲۰۷ کشور جهان در جایگاه دوازدهم ایستاده است. این آمار بسیار خطرناک است که باید آن را جدی بگیریم. اگر جمعیت روستایی ما کاهش پیدا کند ما دیگر تولیدی در صنعت کشاورزی نخواهیم داشت.

لاهوتی ادامه داد: در میان ۲۱۳ کشور دنیا رتبه ما در میزان مصرف انرژی ۱۲ است. در مبارزه با فساد ما در رتبه ۱۳۱ در میان ۱۷۶ کشور جهان قرار گرفتیم. این آمار بسیار خطرناک است.

او خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی کاهش نگاه به واردات و افزایش صادرات است. آمارها نشان می‌دهد که صادرات ما ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

نماینده مجلس دهم با اشاره به صنعت گردشگری و توصیه رئیس‌جمهور در ارتقای این صنعت گفت: امروزه گردشگری در دنیا رتبه سوم را در اقتصاد دارد. ما تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰ میلیون گردشگر وارد کشور کنیم که با توجه به زیرساخت‌های موجود این امر امکانپذیر نیست.

لاهوتی ادامه داد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی نیز با مشکلات فراوانی روبرو هستیم که قطعاً می‌تواند در درازمدت برای کشور ما خطرناک باشد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز