خبرگزاری کار ایران

نماینده تبریز در موافقت با کلیت برنامه کابینه دوازدهم:

با تایید حداکثری کابینه، سهم خود را به عنوان نمایندگان ملت ادا کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۰۰۸

نماینده تبریز گفت: مطالبه‌گری زنان از کابینه دوازدهم در راستای تحقق هدف‌گذاری دولت دوازدهم بود گرچه در کابینه دولت شاهد حضور زنان نبودیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، زهرا ساعی نماینده تبریز در جلسه رای اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم در موافقت با کلیت برنامه دولت گفت: اقای دکتر روحانی و کابینه‌شان مشی اعتدالی را در دولت یازدهم به کار گرفتند و در انتخاب کابینه فراجناحی در دولت دوازدهم آن را ادامه دادند و این اعتدال همان گفتمانی است که مردم آن را پذیرفته‌اند و باید با تایید حداکثری برنامه و کابینه سهم خود را به عنوان نمایندگان ملت ادا نماییم.

نماینده تبریز افزود: تداوم حرکت در مسیر توسعه باید منوط به تعامل باشد و آنچه در کابینه یازدهم شاهد بودیم و کابینه دوازدهم برخواسته از حس تدبیر رییس جمهور است این است که نگاه دولت در تدوین برنامه و سیاست‌ها از آزمون و خطا فاصله گرفته و  وضع موجود شناسایی شده تا هنجارها تبیین شود. واقعیت دلخراش حال حاضر کشور نادیده گرفتن نرم‌ها و هنجارهاست.

او افزود: آنچه اصالت دینی و ایرانی ما را خدشه‌دار کرده، آسیب‌های اجتماعی است و این مهم در دستور کار دولت قرار گرفته است. خوشبختانه در برنامه دولت دوازدهم گام مهمیدر تغییر و تحول در دسترسی به آمارهای برداشته شده و برنامه‌ها با رویکرد جز‌ءنگر و استقرایی تدوین شده است.

او با اشاره به بحث پنجره جمعیتی و اینکه جمعیت یک موهبت است و این جمعیت را باید از تهدید به فرصت تبدیل کنیم، گفت: تمرکز بر عدالت جنسیتی، توجه به پنجره جمعیتی است. باید زنان در مسئولیت‌های اقتصادی و اجتماعی نقش خود را ایفا کنند.

ساعی در رابطه با برنامه دولت در مسیر عدالت جنسیتی گفت: ریل گذاری در مسیرقطار توسعه پایدار وابسته به مشارکت زنان و دختران در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها است؛ مطالبه‌گری زنان از کابینه دوازدهم در راستای تحقق هدف گذاری دولت دوازدهم بود گرچه در کابینه دولت شاهد حضور زنان نبودیم اما انتظار می‌رود به فراصت و هوشیاری زنان برای ایجاد پایگاه سیاسی و اجتماعی توجه شود.

نماینده تبریز با بیان اینکه خوشبختانه رویکرد همه جانبه‌نگری در برنامه دوازدهم دولت به چشم می‌خورد، بیان کرد: در بحث مشکلات صندوق‌های بازنشستگی که عامه جامعه بازنسشتگان را از خود متاثر ساخته است، انتظار و خواست مردم از دولت و مجلس این است که راهگشای هرچه سریعتر برای خروج از این معضلات باشند و به صراحت در برنامه دوازدهم که شاخص توسعه است، جای گیرد .

او با بیان اینکه موضوع توجه پایدارسازی دیگر صندوق‌ها مورد تایید واقع شود، اظهار داشت: دولت یازدهم زیرساخت‌های آن را در برنامه ششم گنجانده است، بنابراین توجه به مطالبات کارگری در کشور و رفع مشکلات و دغدغه‌های این قشر تنها با انتخاب وزیر حاذق و با تجربه محقق می‌شود.

ساعی گفت: فرهنگ جامعه متاثر از سیاست کلان است، در برنامه فرهنگی  با رویکرد مستقیم حوزه سیاست تدوین شده است که یکی از مهمترین نکات قابل توجه آن دولتی نمودن تصدی‌های بخش فرهنگی است که باید به آداب و فرهنگ اصیل اقوام ایرانی توجه شود .

او ادامه داد: اهمیت استفاده از ظرفیت بالای اقوام می‌تواند در تقویت و هویت ملی ایجاد همبستگی به خصوص خطه آذربایجان با ظرفیتهای بی بدیل بی نظیرش اثرگذار باشد

ساعی با بیان اینکه از جمله موارد در برنامه دولت دوازدهم  نگاه پایدار و جلب مشارکت مردمی است، گفت: انتظار می‌رود در شرایط فعلی ناگزیر به ترسیم  نقشه راه تاثیرگذار هستیم، اگرچه با برنامه‌ریزی دولت دوازدهم می‌توانیم با برنامه قدم برداریم و با تصویب هوای پاک حفاظت از محیط زیست حفظ تالاب‌ها تلاش‌هایی داشته باشیم که موضوع دریاچه ارومیه از موارد مورد توجه محیط زیست کشور و منطقه است که نیازمند عزم ملی و منطقه برای حل معضل آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز