خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تاکید رهبری، نهی گرایش احمدی‌نژاد است

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۱۳۰

عضو هیات‌رییسه کمیته سیاست داخلی فراکسیون امید با بیان این‌که احمدی‌نژاد یک رجل سیاسی - مذهبی نبود، بر آسیب‌های خطیری که در پی هشت سال حضور او به کشور وارد شد، تاکید کرد و گفت: آنچه مسلم است نهی رهبری از حضور احمدی‌نژاد، نهی نسبت به شخص نیست، بلکه نهی از تفکر و گرایش و نگرش است.

محمدجوادفتحی درگفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به موضوع منع احمدی‌نژاد از شرکت در انتخابات عنوان کرد: شخصاً احمدی‌نژاد را یک رجل سیاسی-مذهبی در معنایی که مدنظر واضعیان قانون اساسی بود، نمی‌دانم و حضور هشت‌ساله او در مسند ریاست‌جمهوری نیز به دلیل اشتباهی بود که از ابتدا انجام شد که طبیعتاً این روند نباید ادامه پیدا کند.

حضور مجدد احمدی‌نژاد آسیب‌های جدی‌ به اصل نظام وارد می‌کند

او گفت: شرایط امروز کشور به‌گونه‌ای است که اگر احمدی‌نژاد بخواهد با مشی سابقش وارد کار شود، حتماً آسیب‌های جدی‌تری به اصل نظام وارد خواهد کرد.

هرگز حمایت خاصی از احمدی‌نژاد نمی‌شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این‌که تخلف‌های هشت‌ساله دولت و شخص احمدی‌نژاد قابل پیگیری است، یادآور شد: برخلاف تصور عمومی، هرگز حمایت آن‌چنانی از احمدی‌نژاد وجود نداشت و بیشتر در این‌باره، تبلیغ می‌شد و امروز رهبری هم به صراحت با تاکید بر این‌که گویا باید در بلندگو گفته می‌شد، فرموده‌اند که در بلندگو نیز گفته شده که حضور او به صلاح نیست.

عضو هیات‌رییسه کمیته سیاست داخلی فراکسیون امید با تاکید بر لزوم اداره مملکت بر پایه عقلانیت، تصریح کرد: عقلانیت سیاسی مدنظر در عملکرد احمدی‌نژاد دیده نمی‌شد و مردم دائماً‌ با چالش مواجه بودند و مملکت دچار گرفتاری و استرس بود که این شیوه نه به صلاح دنیا و نه به صلاح آخرت ماست. باید با تعقل و تدبر امور جامعه را مدیریت کرد و احمدی‌نژاد این توان را برای این کرسی نداشت و نخواهد داشت.

هر تصمیمی از اصولگرایان متصور است

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گزینه جایگزین احمدی‌نژاد برای اصولگرایان را پیش‌بینی کرد، گفت: در این مورد اصولگرایان باید توضیح دهند و به نظر می‌رسد انتخاب جایگزین احمدی‌نژاد از سوی اصولگرایان غیرقابل پیش‌بینی است؛ چراکه هر تصمیمی از اصولگرایان متصور است.

تاکید رهبری، نهی تفکر و گرایش احمدی‌نژاد است

فتحی در پایان با بیان این‌که گزینه‌هایی همچون احمدی‌نژاد نادر هستند، گفت: بعید به نظر می‌رسد که گزینه‌های بعدی اصولگرایان شبیه به احمدی‌نژاد باشد و فارغ از این بحث، آن‌چه مسلم است نهی رهبری از حضور احمدی‌نژاد، نهی نسبت به شخص نیست؛ بلکه نهی از تفکر و گرایش و نگرش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز