خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مردم در جمع‌آوری گیاهان کوهی از خسارت‌زدن به مراتع خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۶۳۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از مردم استان درخواست کرد در جمع آوری گیاهان و سبزی های خوراکی کوهی، از آسیب زدن به مراتع خودداری کنند تا زمینه تخریب این عرصه های خدادادی فراهم نشود.

«رحمان وهاب زاده» در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، با بیان این مطلب افزود: حضور شهروندان برای جمع آوری گیاهان خوراکی از هفته آخر فروردین ماه آغاز می شود و در اردیبهشت ماه نیز ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: در این مدت به علت انجام نادرست عمل جمع آوری گیاهان خوراکی، برخی از شهروندان آسیب های زیادی به مراتع وارد می کنند که جبران این خسارات خیلی دشوار است.

وی اظهار کرد: بیش از 900 نوع گیاه خوراکی و دارویی در عرصه های مرتعی آذربایجان غربی وجود دارد که جمع آوری صحیح آنها می تواند زمینه تداوم حیات مراتع را به دنبال داشته باشد و عدم جمع‌آوری درست، زمینه انقراض این گونه ها را نیز فراهم می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی رصد مراتع را به صورت مستمر انجام می دهند و مردم نیز می توانند در صورت مشاهده موارد تخلف، آن را از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت اطلاع رسانی کنند.

گفتنی است، آذربایجان غربی دو میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که دو میلیون و 650 هزار هکتار از آن را مراتع تشکیل می دهدو کنگر، ریواس، انواع قارچ های طبیعی خوراکی، گندله، یملیک، غاز ایاغی و موسیر از جمله گیاهان خوراکی است که در این ایام از مراتع آذربایجان غربی جمع آوری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز