خبرگزاری کار ایران

رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی خبر داد:

برگزاری نهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۷۰۲

رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از برگزاری نهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود عبداللهی در نشست خبری نهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور که به همت جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در دوم اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: تاکید این تشکل بیش از هر چیز بر آموزش، تربیت و بازآموزی راهنمایان است که از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف به زبان‌های مختلف انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد که افزایش تعداد گردشگران به میزان ۲۰ میلیون نفر را در کشور داشته باشیم باید راهنمایان ما بیش از این آماده و آموزش دیده باشند، بنابراین در روز گردهمایی دوم اسفندماه نیز به برخی مباحث تخصصی و آموزشی خواهیم پرداخت.

عبداللهی با اشاره به اینکه ۴ هزار راهنمای گردشگری در تهران وجود دارد، اظهار کرد: از نظر ما راهنما تنها کسی نیست که کارت راهنمایی گردشگری داشته باشد بلکه کسی است که تجربه لازم را نیز به دست آورده باشد، زیرا که کیفیت در این شغل بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ۳۸۰ عضو در کل کشور دارد، اظهار کرد: ما تخمین می‌زنیم که حدود هزار راهنمای گردشگری فعال در کشور وجود داشته باشد.

رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در ارتباط با برنامه روز راهنمایان گردشگری توضیح داد: پس از روز اول که گردهمایی را در روز دوم اسفند داریم، در روز دوم تور یک روزه با اتوبوس در شهرهای ری، تهران و قزوین را برگزار خواهیم کرد و روز سوم نیز برنامه پیاده‌روی خواهیم داشت.

عبداللهی اظهار کرد: در روز گردهمایی تلاش می‌کنیم که با ثبت‌نام دانشجویان بتوانیم در شناخت استعدادهای جدید این حوزه قدمی برداریم.

وی اظهار کرد: جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی اعضای مختلفی از میان راهنمایان مسلط به زبان آلمانی، ایتالیایی، ترکی استانبولی و فرانسوی دارد و اخیرا با مسائل پیش‌آمده تصمیم داریم که تعداد راهنمایان مسلط به زبان روسی را نیز افزایش دهیم و اخیرا حدود ۳۰ درصد افزایش عضوگیری داشتیم.

وی اظهار کرد: راهنمایان مسلط به زبان چینی و پس از آن روسی کمتر از دیگر راهنمایان هستند، اما اگر تورهای روسی قرار باشد؛ بیشتر به ایران بیایند باید اقدام ویژه‌ای در این زمینه انجام دهیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه تشکل‌های راهنمایان گردشگری باید ارتباط خوبی با معاونت گردشگری و آژانس‌های مسافرتی داشته باشند، گفت: شناسایی استعداد‌ها در این حوزه، طبقه‌بندی راهنمایان، تامین امنیت راهنمایان در سفر و خارج از سفر، پیگیری مسائل مربوط به بیمه و حقوق آن‌ها از جمله مسائلی است که آن را دنبال می‌کنیم.

رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: تلاش ما این است که تشکل‌های مختلف گردشگری با یکدیگر تعامل خوبی داشته باشند. برای نمونه در مورد کنوانسیون راهنمایان گردشگری ۲۰۱۷ هرچند که در ابتدا مخالف برگزاری آن در ایران بودیم و معتقد بودیم که زیرساخت‌های لازم برای گردهم آوری راهنمایان گردشگری  وجود ندارد اما پس از آن اعلام کردیم که در این امر مشارکت خواهیم کرد و پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری را نیز براساس جلسه‌ای مشترک با معاونت گردشگری و کانون راهنمایان گردشگری ایران تدوین و به این دو گروه ارسال کردیم اما هنوز پاسخی از این دو دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود:  متاسفانه در حال حاضر اطلاعات و ارتباطی با راهنمایان زوار نداریم اما در تلاشیم که این ارتباط را با آنها برقرار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز