خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس انجمن‌ صنفی راهنمایان گردشگری کشور طرح کرد:

دشواری تامین معاش راهنمایان گردشگری به دلیل عدم حمایت قانون کار

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۴۴

چکیده: ‌ «راهنمایان از مزایا، بیمه، حق سختی کار، از کارافتادگی، عیدی و سایر مواردی که به مشمولین قانون کار و کارمندان دولتی تعلق می‌گیرد بی‌بهره‌اند که حلقه معیشتی زندگی را بر آن‌ها تنگ‌تر می‌کند.»

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور با انتقاد از سیاست‌هایی که به کم رونق شدن صنعت گردشگری منجر شده است، گفت: این موضوع تامین معاش راهنمایان گردشگری را به خطر انداخته و به بزرگ‌ترین مشکل صنعت گردشگری تبدیل شده است.

«محسن حاجی سعید» در این باره به ایلنا گفت: هنوز برخی آژانس‌های مسافرتی روزانه ۶۰ هزار تومان به راهنمایان گردشگری پرداخت می‌کنند و این در حالی است که هر راهنما در بهترین حالت، ۱۵ روز از ماه را کار می کند و نصف ماه بیکار است.

وی با بیان اینکه فرودین، اردیبهشت، مهر و آبان فصول شلوغی گردشگر هستند افزود: شغل راهنمای گردشگری شغلی فصلی است و راهنمایان در بسیاری از فصول سال بیکارند.

به گفتهٔ آقای حاجی سعید، راهنمایان گردشگی مزدشان را به ازای سه شیفت کاری دریافت می‌کنند زیرا آن‌ها ۲۴ ساعت روز را همراه گروه گردشگری سفر می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان یزد با تاکید بر اینکه مزد راهنمایان گردشگری تا ۱۰۰ هزار تومان در روز باید افزایش پیدا کند تصریح کرد: راهنمایان از مزایا، بیمه، حق سختی کار، از کارافتادگی، عیدی و سایر مواردی که به مشمولین قانون کار و کارمندان دولتی تعلق می‌گیرد بی‌بهره‌اند که حلقه معیشتی زندگی را بر آن‌ها تنگ‌تر می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر سیاست‌های کلی کشور در راستای جذب گردشگر نباشد باعثمی‌شود اندک زیر ساخت‌های گردشگری کشور از بین برود و راهنمایان هم بخشی از این زیرساخت‌ها هستند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در پایان اظهار داشت: راهنمایان نیروهای آموزش دیده‌ای هستند که گردشگر را نه فقط به خاطر تسلط به زبان بلکه به دلیل تسلط به تاریخ، مذهب و جغرافیای منطقه همراهی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز