خبرگزاری کار ایران

ایلنا از نشست استاندار با فعالان سیاسی لامرد گزارش می‌دهد

سخنان متناقض اصولگرایان تا دیده شدن عکس روحانی

سید محمدعلی افشانی در سفر به لامرد با فعالان سیاسی این شهرستان دیدار کرد و نتایج این نشست قطعا بر تغییرات مدیریتی در لامرد از سوی استاندار فارس تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، آنگونه که واضح و روشن است نمی‌توان از نشست سیاسی، سخن از اقتصاد به میان آورد اما هرچند اینکه این دو بی‌تاثیر از یکدیگر نخواهند بود.

شهرستان لامرد دومین انتخاب سیدمحمدعلی افشانی برای بازدید از صنایع و تسریع در به سرانجام رسیدن پروژه‌ها ودیدار با فعالان اقتصادی و سیاسی بود که نشست فعالان سیاسی با استاندار فارس در عین حال که با حضور وی؛آرامشی بر فضای این نشست‌ها حاکم شده بود اما بدون حاشیه نبود.

عصر روز دوشنبه(23 شهریور) شاهد برگزاری دو نشست شورای تدبیر و امید و اصولگرایان لامرد با استاندار فارس بودیم و درحالی که قرار بود این نشست با حضور هر دو گروه برگزار شود با مخالفت اعضای شورای تدبیر و امید منجر به برگزاری دو نشست متوالی جداگانه در سالن شهید جنگ‌آور فرمانداری لامرد شد.

اصولگرایان هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند که صندلی‌های مقابل آنها خالی شود و در یک سوی میز با استاندار سخن بگویند.

نشست اصولگرایان لامرد که تعدادشان به حدود پانزده نفر می‌رسید با سخنان سه چهره از آنها و با حضور استاندار، مدیرکل سیاسی استانداری و فرماندار برگزار شد.

آنچه که در این مدت از اصولگراین دیده شده است این بوده که انتقاد در میان جبهه آنها معنایی ندارد و سخنانی که  مطرح شد همه جزء حمایت از فرماندار و مدیران جریان خود موضوع دیگری در بر نداشت.

حالا سخنان دو جریان و همچنین استاندار در خطاب به آنان را از متناقض بودن سخنان فعالان اصولگرا تا اتحاد و صراحت سخنان اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان  و بالاخره دیدن شدن عکس روحانی در سالن فرمانداری لامرد و حاشیه‌های این دو نشست جداگانه را دنبال می‌کنیم که چگونه شورای تدبیر؛ امید و نگاه استاندار را تغییر داد.

آغازگر سخنان جریان اصولگرایی با سخنان مصطفی نیدانی عضو تازه وارد شورای چهارم شهر لامرد پس از سلب عضویت محمد رحیمی بود که شعر«سادات که  میوه‌های باغ فد کند/زیبا و قشنگ و خوشگل بانمکند/هستند ستاره سماوات علی/ هرچند زیادند ولی باز کمند» را از طرف مردم لامرد تقدیم به استاندار فارس کرد.

و مردمی که دست رد برسینه او و جریانش زده‌اند و در شورای چهارم نفر هشتم شده است، می‌گوید: ما داریم می‌بینیم که آقای فرماندار و مدیران دستگاه‌های اداری در یک محیط آرام در حال کار هستند و شعار آقای روحانی این بود که با کلید آمدم نه با داس...

وی اظهار کرد: آقای علوی وزیر اطلاعات که افتخار منطقه است در کابینه دولت حضور دارند که از نیروهای اصولگرا هستند و کابینه،کابینه اعتدال است.

دیدگاه‌های فرماندار لامرد اصلاح‌طلب است

نیدانی در خطاب به استاندار فارس گفت: شما کابینه دولت را که نگاه کنید از نیروهای اصولگرا هم هستند و ما اعتقاد داریم که در شهرستان همین روند طی شده است و ما اعتقاد داریم که دیدگاه‌های فرماندار لامرد اصلاح‌طلب است و اگر فرماندار لامرد اصولگراست معاون فرماندار لامرد نیز اصلاح‎طلب است. یا اگر رئیس آموزش و پرورش لامرد اصولگراست ولی رئیس آموزش و پرورش اشکنان اصلاح‌طلب است.

وی بابیان اینکه مشی دولت که اعتدال بوده در شهرستان پیاده شده است اضافه کرد: در راستای تحقق برنامه‌های دولت حمایت کنید تا یک محیط امن و آرام داشته باشیم.

در همین حال آنطور که چندی پیش یک عضو اعتدالی شورای شهر از اتاق فکر تشکیل هیات رئیسه جدید رمزگشایی کرد. حسین صفایی خود را بارنشسته آموزش و پرورش و برخواسته از بیت الشهیدین و برادر دو شهید معرفی می‌کند که در اتاق فکر اصولگرایان انتخاب شد و در جلسه انتخابات شورا، انتخابش رسمیت پیدا کرد و با حضور در نشست اصولگرایان سخن گفت.

وی با بیان اینکه دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در لامرد وجود دارند و با اشاره به آیه قرآن که اینطور تعبیر می‌کند: اگر عملا طرف اختلاف رفتید کارآیی ندارد.

حال باید از حسین صفایی پرسید که آیا شما برای انتخابات هیات رئیسه سال سوم شورای اسلامی دوره چهارم شهر لامرد به دنبال اختلاف بوده‌اید یا مسالمت؟؟!!

وی براین عقیده است که اگر جریان  اصیل اصولگرایی و اصلاح‌طلبی باشد نیز نتیجه آن رشد و ترقی خواهد بود و اگر موضوع تنها برسرمنافع حزبی و شخصی باشد فاتح همه خوانده است و همه باخته‌ایم وهیچ کاری برای مردم انجام نمی‌شود.

صفایی معتقد است که اگر اعتدال با عقل همراه شود دیگر نور علی نور خواهد شد و گفت: امروز از تمام سلیقه‌های سیاسی در دولت تدبیر و امید حضور دارند و حجت‌الاسلام سید محمود علوی سردمدار و علمدار جریان اصولگرایی درلامرد بوده است و امروزدرحساس‌ترین وزارتخانه دولت تدبیر و امید حضور دارد.

او خدمت به مردم را از موهبت‌های الهی دانست و گفت: چه اصولگرا باشیم وچه اصلاح‌طلب؛ حفظ نظام جمهوری اسلامی از واجبات است.

شاگردان علوی با تفکر  او در لامرد خدمت می‌کنند

وی گفت: امروز همان کسانی که در لامرد خدمت می‌کنند شاگردان آیت الله علوی هستند و با همان تفکر و دیدگاه در کنار آقای علوی کار کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهرلامرد اضافه کرد: اگر امروز لامرد به این درجه پیشرفت وعمران و آبادانی رسیده تنها درسایه وحدت و همدلی بوده است و اگرمی‌خواهیم ظرفیت‌های باالقوه لامرد و مُهر به فعل برسد تنها درسایه وحدت و همدلی صورت می‌گیرد.

وی به دولت قبل اشاره کرد و یادآور شد: هرکسی می‌تواند خدمتی کند و نباید به تفکر سیاسی‌اش توجه کرد و بسیاری از مسئولین ادارت ما با مشی اصلاح‌طلبی در دولت اصولگرای قبل مسئولیت داشته‌اند و همین شهردار دهقان همه اصلاح‌طلب بودند و مدیریت اداره را برعهده داشتند و الان هم وارد شورا شدیم با همین منش کار کردیم و شهرداری را انتخاب کردیم که منش سیاسی آن با ما نبود اما اعتقاد داشتیم که می‌تواند کار بکند و نگاه به تفکرش نکردیم و رئیس شورایی هم انتخاب کردیم که نگاه به تفکر سیاسی‌اش نکردیم.

این فعال سیاسی اصولگرا براین عقیده است که اگر به جریان اصولگرایی نگاه کنیم حاصل آن وحدت خواهد بود و این وحدت هم در شهرستان لامرد وجود دارد و حاصل وحدت هم پیشرفت خواهد بود.

سومین سخنران طیف اصولگرایان لامرد،امیرصداقت بودکه سابقه سیاسی او به شش سال هم نمی‌رسد و خود را جوان نسل سومی معرفی می‌کند و چکیده اعتدال را بکارگیری نیروهای ارزشی در خط انقلاب که نگاهشان به مردم و منافع عمومی کشور است، می‌داند و می‌گوید: انتخاب آقای منصوری واژه تمام‌نمای اعتدال است و دیدگاه عبدالرضا منصوری فرماندار لامرد در سطح شهرستان لامرد یک نگاه و دیدگاه بر مبنای ایجاد آرامش است.

در این حال فرماندار، غلامعباس زارعی از فعالان سیاسی که به این افتخار می‌کند که اصولگراست را برای ایراد سخنرانی  صدا می‌زند که او در مسیر رسیدن است و در نشست اصولگرایان حاضر نشد...

اما قبل  از اینکه سخنان پرتامل استاندار در نشست با اصولگرایان که با لبخندهای معنادار وی همراه بود را با هم مرور کنیم باید سخنان قبلی را که سه فعال سیاسی اصولگرا بیان کردند را تحلیلی روشن کنیم.

نیدانی می‌گوید فرماندار اصلاح‌طلب و صفایی می‌گوید شاگردان علوی با تفکر اصولگرایی در شهرستان بر سرکار هستند و حال با متناقض بودن سخنان فعالان اصولگرا باید کدام را قبول کرد! که فرماندار ما اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟  یا به گفته جوان نسل سومی اصولگرا که انتخاب آقای منصوری واژه تمام نمای "اعتدال" است.

و از سویی دیگر ، سیدمحمد علی افشانی در پاسخ اصولگرایان با بیان اینکه به عمل کار برآید به سخنرانی نیست و اگر دولت یک روزی انتظار حمایت داشت از او به به همین شکل که الان می‌گوئید،حمایت کنید.

وی گفت: انتظارم این بود که همه‌ی دوستان باشند و این کار ابتکار جدیدی در شهرستان‌ها است و تا اینکه شکل بگیرد مقداری زمان می‌برد.

استاندار به این بیت حافظ «آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا» را برای هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا اشاره کرد و گفت: جریان‌های سیاسی با هم دوست هستند و حالا مروت ندارید نیز حداقل  مدارا را با همدیگر داشته باشید.

عملا اثبات کنیم در مسیر اعتدال قدم بر می‌داریم

وی اضافه کرد: امروز واقعیت این است که بدون تعارف می‌گویم که در بیان چیزی می‌گوئیم اما در عمل کار دیگری انجام می‌دهیم.

افشانی با اشاره به شعر مولوی «گفت من تیغ از پی حق می‌زنم /بنده حقم نه مامور تنم/ شیر حقم نیستم شیر هوا/فعل من بر دین من باشد گواه»ادامه داد: فعل آدم‌ها بیانگر اعتقادات آنهاست و ما بایستی عملا اثبات کنیم که در مسیر بردباری و اعتدال قدم بر می‌داریم و با طرح موضوعات التهاب‌آور جز فرسوده‌ شدن چیز دیگری حاصل نمی‌شود و اگر تمام حوزه‌ها که با یکدیگر مرتبط هستند همگی نگاهشان تنها خدمت به مردم باشد بسیاری ازمسائل و مشکلات حل می‌شود.

قول بدهید از دولت حمایت کنید

سیدمحمدعلی افشانی ادامه داد: محیط‌های کوچک‌تر سیاسی‌تر هستند اما لامرد یک شهرستان مهمی است وخیلی از این مسائل با تنش و فرسایش همراه است و باید به این جمع‌بندی برسیم که وجود هماهنگی وهمدلی دراین شهرستان بسیارمهم و ضروری‌ست به طوریکه حقوق مردم محفوظ بماند.

عکس7

وی در خطاب به اصولگرایان می‌گوید: فرمانداران وبخشداران باید سیاست‌های دولت را دنبال کنند و مجری آن باشند و شما باید این قول را به ما دهید وآنطور که شما اعلام می‌کنید که مشی دولت را پذیرفتید و کلیدی‌ترین کابینه مربوط به اینجاست و وقتی دولت یک روزی انتظار این را داشت که شما از او حمایت کنید نیز آن هم همین حرف را بزنید.

ما مجریان انتخابات وظیفه اساسی داریم و باید دو انتخابات پیش‌ رو را مطابق قانون برگزار ‌کنیم چرا که مبنای ما قانون است و زمینه باید به گونه‌ای باشد که تمامی سلایق در صحنه انتخابات حضور داشته باشند تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ان‌شاالله اگر به گونه‌ای با دولت رفتار شود که حواشی حذف شود از عهده‌ی حل مشکلات مردم  بر می‌آید.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: فقط در دولت قبل 830 میلیارد دلار درآمد نفت بوده است اما بالای 300 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم  و دولت تدبیر و امید خوب کار کرده است و شهرستان خود را ببینید که در گذشته چقدر کار شده و الان چقدر کار می‌شود.

با تاکید بر اینکه دولت مورد حمایت مقام معظم رهبری است اضافه کرد: این مسیر توسعه ادامه دارد و در مسیر اعتدال قدم بردارید و شکاف اجتماعی را کم کنیم تا مردم سود ببرند و عملا باور داشته باشیم و در عمل کار برآید به سخنرانی نیست...

وی بر این عقیده است که فعالان سیاسی باید با هم رفتار سیاسی داشته باشند و نه اینکه تنش سیاسی داشته باشند و اگر درچارچوب قوانین رفتار شود ،مسیر رو به پیشرفتی خواهیم داشت.

یادآوری رای 65 درصدی در حماسه 24 خرداد

انتخابات خرداد 92 تکرار  و یادآور حضور حماسی مردم در خرداد 76 بود و این انتخابات تکرار حماسه همدلی و همراهی مردم بود اما در لامرد نقطه عطفی و جدید بود.

آن مهم را یادآور می‌شویم که شهرستان لامرد همراه با سراسر کشور در خرداد 92 با کسب اکثریت آرا 65 درصدی، حماسه‌ای باشکوه و فصل جدیدی را در تاریخ این مرز و بوم رقم زدند به امید آنکه این انتخاب پایانی بر بی‌تدبیری‌ها و بداخلاقی‌های گذشته باشد و حال به گفته فعالان ستادی روحانی در لامرد؛ دریغ و افسوس که پس از گذشت دو سال از استقرار دولت تدبیر و امید هیچ نشانه‌ای از حاکمیت دولت اعتدالگرای دکتر روحانی در شهرستان لامرد به چشم نمی خورد و حاکمیت با دولت گذشته است.

به گفته یکی از اعضای ستاد دکتر روحانی از همان ابتدای انتصاب استاندار سابق فارس، فعالان ستادی  دکتر روحانی در لامرد بارها و بارها به سیدمحمد احمدی مراجعه کردیم  و درباره تغییرات در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید با وی سخن‌ها گفتیم اما علی‌رغم تذکرات دلسوزانه و خیرخواهانه به یکباره انتخاب عبدالرضا منصوری به عنوان فرماندار لامرد موجب بهت و حیرت همگان شد...

اما این درحالی‌ست که مردم با هزاران عشق و امید به پای صندوق‌های رای آمده بودند تا وزیدن دولت تدبیر و امید را احساس کنند و ناگاه دچار یاس و سرخوردگی شدند و گویا قرار نیست که رای مردم در خرداد 92 به حساب آورده شود.

مردم در حالی به نگرش و مدیریت طیف اصولگرایی نه گفتند که به گفته رئیس شورای شهرستان  فیلم‌ها و عکس‌هایی از حاکمیت لامرد در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید که حاکی از حضور آنها در  ستادهای دیگری همچون جلیلی و ولایتی و غیر از دکتر روحانی بود.

آنان به دکتر روحانی با امید تغییر رای دادند و مردم در انتخابات شورا‌ها در اکثر روستاها و شهرها به کاندیدای همسو با ستاد دکتر روحانی رای دادند و منجر به پیروزی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر لامرد،اشکنان و روستاهای معروف سیگار ،چاه ورز و دهشیخ  شد.

نقش بی‌بدیل اصلاحات در لامرد را همه می‌دانند و باور دارند اما آنچنان در لامرد مشاهده می‌شود حتی یک بخشدار نیز در راستای هماهنگی و همراهی دولت تغییر نکرده است.

همه‌ی بخشداران منصوب به دولت گذشته هستند، بخشدارانی که قرار است مجری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندسال جاری باشند...

همانطور در سایر ادارات و نهادها هم وضع به همین شکل است و هیچ تغییری در راستای اهداف و سیاست‌های دولت صورت نگرفته است و مسئولان دولت قبل با حمایت عبدالرضا منصوری فرماندار لامرد برکرسی مدیریت سوار شده‌اند و به گفته این فعال اصلاح‌طلب؛ گویا نه خانی آمده و نه خانی رفته ...

روحانی که رای 65 درصدی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان را در لامرد گرفته است؛ کرسی مدیریت را به دست اصولگرایان افراطی و انحصارطلب داده است تا اینگونه مجری سیاست‌ها و برنامه‌های او باشند...

به راستی گناه اکثریت مظلومی که قرار نیست گویا گوش شنوایی برای مطالبات به حق و منطقی خود بیابند چیست؟ کجای سخن ما بیهوده و غیرمنطقی‌ست آیا پیگیری مطالبات قانونی و به حق مردم در جهت سربلندی و موفقیت دولت تدبیر و امید سهم‌خواهی است یا تقویت دولت؟ آیا تلاش در جهت انتصاب فرماندار و بخشداران همسو با دولت غیر منطقی است؟

آیا تلاش در جهت جلوگیری از انتصاب مدیرانی که کوچکترین اعتقادی به دولت و برنامه‌های آن ندارند   منفعت‌طلبی‌ست؟ آیا متهم کردن حامیان دولت به پیگیری منافع و مطالبات شخصی ظلمی آشکار به این جماعت بی‌ادعای اعتدال‌گرا نیست؟ آیا عدم دعوت از حامیان دولت و شورای تدبیر و امید حتی در جلسه‌ای که تمامی شهروندان می‌توانند در آن شرکت کنند، جفای بزرگی بر حق آنان نیست؟ بخش اشکنان حدود هشت ماه است که بخشدار ندارد و فرماندار چه اقدامی برای معرفی بخشدار کرده است؟ چه کسانی می‌توانند از دولت حمایت کنند؟ در هفته دولت چند همایش برای بیان خدمات دولت در شهرستان برگزار شد؟

و این همه سوالاتی بود که از زبان جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در خطاب به استاندار فارس مطرح شد و فرماندار هم در این میان راهی دیگری جزء گوش دادن به سخنان صریح اعضای ستاد روحانی نداشت.

جمعی فرهیخته و توانمند که هر کدام سابقه‌ای بالا در عرصه‌های مختلف مدیریتی دارند و گویا بیشتر آنان از نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و در عین حال که تعدادشان به 35 نفر می‌رسد در مقابل استاندار و فرماندار به صراحت و روشنی سخن می‌گویند که استاندار انتظار این سخنان را در جمع دیگر دارد ولی با این وجود او را بسیار خوشحال می‌کنند و در ادامه سخنان فعالان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا را  از منظر می‌گذرانیم.

عکس8

پیام رئیس جمهوری تغییر شیوه‌ها و روش‌های مدیرتی‌ست

عبدالرضا منصوری مسئول ستاد دکتر روحانی در لامرد  بیان کرد: غافل از اینکه پیام ریاست جمهوری بیش و پیش از هر چیز تغییر در شیوه‌ها و روش‌های مدیریتی‌ست و براین باوریم که همانطور که یکپارچگی و تخصص‌گرایی در عرصه سیاست خارجی و پافشاری ایشان با بازیگران همفکر و اعتدال  زمینه خلق حماسه بزرگ را برای کشور و مردم فراهم کرده‌اند نیز همین  رویکرد مثبت و اثربخش می‌تواند نقشه راه مناسبی باشد که در سیاست داخلی هم برای عینیت بخشیدن به مطالبات مردم و محقق شدن آن‌ها تلاش کند که این  تنها با همراهی و همت مدیران همسو با دولت در همه‌ی سطوح بویژه سطوح شهرستانی اتفاق خواهد افتاد.

عکس-10

وی معتقد است که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت، نماد و پیام‌آور گفتمان و عملکرد دولت است و خاطرنشان کرد: اگر به غیر از تغییر در لامرد باشد با هجمه سنگین مخالفانی که به هر شکل تیرهای خود را به سمت دولت رها می‌کنند نیز  شاهد تشکیل مجلسی غیر همسو با دولت خواهیم بود.

رد ادعای دروغین اصولگرایان

محمد صفری از فرهنگیان و اصلاح‌طلبانی که رنج آن دوران سختی را به دووش خریده است و ظلم‌های بسیاری را متحمل شده است از انتصاب سیدمحمدعلی افشانی به عنوان استاندار فارس ابراز امیدواری کرد و گفت: اطمینان داریم که وی به عنوان نماینده عالی دولت در استان نویدبخش آینده‌ای روشن در سپهر سیاست لامرد خواهید بود.

عکس3

وی حضور دکتر علوی را به عنوان وزیراطلاعات دولت توفیق بزرگی می‌داند و اظهار کرد: از همان ابتدای حضور وی در کابینه به عنوان وزیر اطلاعات عده‌ای که با انتخاب دولت منافع باند و گروه خود را در خطر می‌دیدند سعی در القای این باور غلط را داشتند که  جناب آقای علوی حامی اقدامات و عملکردهای آنهاست.

وی ضمن رد این ادعای دروغین اصولگرایان که وزیراطلاعات دولت تدبیر و امید مخالف تغییر در لامرد است، اعلام کرد: در سفری که جناب آقای علوی در تعطیلات نوروز داشتند و بنده به اتفاق سه نفر از  اعضای شورای تدبیر و امید لامرد به دیدار وی رفتیم و این موضوع را به اطلاعش رساندیم که عده‌ای در لامرد وانمود می‌کنند که حضرتعالی مانع تغییرات در لامرد هستید و وی به صراحت و شفاف فرمودند بنده هیچ دخالتی در مسائل شهرستان ندارم و وقت بنده بخاطر مسئولیتی که دارم، اجازه نمی‌دهد که به این امور بپردازم.

وی از از مقام عالی استان فارس خواست که در صورت طرح چنین موضوع بی اساس برخی افراد  به ادعای آنان وقتی تلف نکنند و  با انتخاب مدیران همراه و همسو با دولت برگ زرینی  بر افتخارات خویش بیافزاید.

بهرام محمد‌پور  چندی پیش در گفت‌وگویی اعضای شورای تدبیر و امید لامرد را به اینکه مشی اعتدال را قبول ندارند متهم کرد و او با این گفت‌وگو خود با یکی از خبرگزاری‌ها؛ خبرساز شد.

وی در هنگام ایراد سخن با مخالف جمع حاضر شورای تدبیر و امید مواجه شد که استاندار فارس خواست که او صحبت‌هایش را انجام دهد.

عکس4

این چهره اصولگرا اکنون عضو شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان است.

وی گفت: استان فارس همیشه مهد اعتدال و میانه‌روی بوده است و ما هیچ ارتباطی با تندروی و رادیکالیسم نداریم. معتقدیم که همه‌ی مشکلات استان فارس با تعامل و هم سخنی قابل حل است.

وی معتقد است که اداره استان پهناور فرهنگی فارس با نیروهای یک جناح امکان‌پذیر نیست و تلاش دولت روحانی و موفقیت هسته‌ای مهمترین دستاورد های ماه‌های اخیر است.

در ادامه توجه به جوانان،دانشجویان و استفاده از زنان در عرصه‌های مدیریتی استان از خواسته‌های این عضو اصولگرا  بود.

وی از استاندار خواست که اتاق فکری را با تمامی جناح‌ها و سلایق برای پیشرفت گرد هم بیاورد تا در روند توسعه استان همه‌ی گرایش‌ها و سلایق حضور فعال داشته باشند.

وی در پایان گفت: بهترین راه گفت‌وگو و تعامل است و فارغ از هر زنده باد و مرده باد سر به اصلاح وطن باید داد...

شورای اسلامی شهر و روستا در دست اصلاح‌طلبان

محمد جمالی با بیان اینکه افتخار می‌کنم امروز در شورای شهرستان لامرد که در اکثریت بخش‌ها با اصلاح‌طلبان است،فعالیت دارم و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به دست اصلاح‌طلبانی است که در پیروزی روحانی نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

عکس5

وی با اشاره به سخن عبدالرضا منصوری در هفته دولت که با قدرت آمده‌ام و با قدرت می‌مانیم اضافه کرد: قدرت چیز خوبی است اما باید مسئولیت مردمی را به همراه داشته باشد، قدرتی که فاقد مردم باشد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ناخوشایند است.

رئیس شورای شهرستان لامرد با بیان اینکه کدام قدرت وی را آورده است ادامه داد: وی هیچ گاه مورد تایید شورای تدبیر و امید و حامیان دولت نبوده و نیستند.

وی فرماندار لامرد را به عنوان یک نماینده خوب برای دولت تدبیر و امید در وضعیت فعلی نمی‌داند و اظهار می‌دارد: بدلیل آنکه ایشان تا بحال خواسته نماینده بر عدم تغییر را انجام داده است  و نه خواسته‌های دولت تدبیر و امید و اگر خواهان تغییر بودند چرا که بخش اشکنان که بیش از 8 ماه است بخشدار ندارد و با سرپرستی اداره می شود نیز چرا یک نیروی اصلاح طلب را به عنوان بخشدار معرفی نمی‌کند.

از فرماندار تا مدیر ابتدایی را تغییر دادند

سال 84 که احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد، از فرماندار تا مدیر ابتدایی که اصلاح‌طلب بود را کنار گذاشتند و اصولگرا‌ها را حاکم کردند اما ما این ادعا را نداریم که آنطور عمل شود ولی تقاضا داریم که اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان نادیده گرفته نشوند.

تقدیم سه گزارش به استاندار فارس

سیدمحمود برهانی خود را چهره‌ای مستقل از فعالان سیاسی و به عنوان مردم معرفی می‌کند و مردمی که رای 20 میلیونی آنان در دوره اصلاحات در خاطره‌ها مانده است و اما وی کارمند روزنامه خرداد در هیاهوی اصلاحات بوده است و مهم تر از آنکه وی ستون نویس روزنامه پرطرفدار خرداد و سلام و... را برعهده داشته  است و حال او مردم است نه فعال سیاسی چرا که مردم رادر آن دوران درک کرده است و مردم را می‌شناسد...

عکس-1

برهانی می‌گوید خوشحالم که اصلاح‌طلب نیستم چون در دور دوم دولت اصلاحات و در دور قبل هم به روحانی رای ندادم چرا که خیری در این قضیه ندیده‌ام اما گرچه معتقدم که آقای روحانی با سیاستی که داشته‌اند و  وقتی که او، یک سیدِ مهندسِ لُر را در استان فارس منصوب می‌کنند یعنی اینکه روشن بینیهایی دیده‌اند. بعد از رفتن احمدی و آمدن حضرتعالی، همسرم یک فالی از حافظ  گرفت و این شعر آمد «طربسرای محبت کنون شود معمور / که طاق ابروی یار منش مهندس شد»

وی ادامه داد: وقتی مهندسِ سیدی میاد یعنی ذوالفقارنسبِ و لره یعنی برنو و اسب ،مردم و صفا،سادگی و صمیمیت را خوب می‌شناسد. وقتی فرمانداری  منصوب می‌کنند در شهرستان،معنایش این است که وی هماهنگ کننده است و باید همه‌ی ظرفیت‌ها را بشناسد و آن موقع آن نیروهایی که شناخته شده نیستند و همه اینها را  در مسیری با هم جمع کند که بتواند مردمش راحتر عمل کنند و این وظیفه فرماندار است.

این فعال اجتماعی ،گفت: حال اگر فرمانداری که بعد از شاهکارهای احمدی نژاد آمده باشد باید وظیفه ترمیم را هم انجام دهد و اول هر ترمیمی باید صورت‌برداری شود و کجا عیب داره و وقتی که آقای منصوری تشریف آوردند؛من خیلی خوشحال شدم...

وی در ادامه سخنانش که نیمه‌تمام ماند به ایلنا گفت: در صحنۀ سیاسی کشور و به دلیل استقبال گستردۀ مردم از اصلاح‌طلبی، حداقل دو رویکرد جدید تلاش کرده است در ویژگی مردم‌گرائی اصلاح‌طلبی شریک شود.

به گفته وی رویکرد نخست تحت عنوان اعتدال‌گرائی، اکثریتی از اصول‌گرایان سابق را شامل است که متوجه شده‌اند تنها عامل ارزشمند در سیاست که می‌توان دائماً بدان تکیه کرد، مردمند و به همین دلیل است که چهره‌های مشخصی از اصول‌گرایان سابق را در لباس اعتدال‌گرائی می‌بینیم.

این وکیل دادگستری، ادامه داد: رویکرد دوم که بیشتر در پی ایجاد شکاف در یک دستی اصلاح‌طلبی است، جناحی از دست دوم‌های اصلاح‌طلبان است که در واقع به سمت اصولگرایان گرویده‌اند اما بدین امر معترف نیستند زیرا هر نوع گرایش به سمت اصولگرائی به معنای پشت کردن به مردم تلقی می‌شود. این گروه در واقع منویات اصولگرایان را با شعار اصلاح‌طلبی دنبال می‌کنند.

وی معتقد است که رویکرد هر دو گروه اثبات می‌کند که تنها راه درست سیاست در این زمان، راهی است که اصلاح‌طلبان از سال‌ها قبل برگزیده‌اند.

این فعال اجتماعی می‌گوید: با این حال، ابداً منعی ندارد که سایر نحله‌های فکری که اعتقادی به مردم نداشته‌اند، اینک در قالب اعتدال یا هر نام دیگری به مردم بپیوندند اما مهم این است که بنگریم آیا این افراد واقعاً به مردم پیوسته‌اند یا صرفاً به دلیل شرایط فعلی رنگ عوض کرده‌اند و این نکته در عمل آنان مشخص است.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: سه گزارش درخصوص ارزیابی از وظایف فرماندار، عملکرد ایشان بعد از خرابی‌های دولت قبل و مواضع ایشان را تقدیم به استاندار محترم خواهم کرد.

عکس-2

بالاخره عکس روحانی هم دیدیم

آنچه در این میان؛ برخی مدیران دستگاه‌های اداری هم از آن تعجب کرده بودند، عکس بزرگ آقای روحانی بود بالای سر استاندار بود که بالاخره در سالن اجتماعات و شورای اداری دیدیم که وجود نداشت و در همین حال خلیل شریفی همین  نکته را به استاندار فارس گوشزد کرد.

عکس6

خلیل شریفی رئیس شورای اسلامی شهر اشکنان از دیگر اصلاح‌طلبان عضو ستاد دکتر روحانی بود که به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از آقای فرماندار که عکس آقای روحانی هم دیدیم که تاکنون نبود.

وی در خطاب به استاندار بیان کرد: بررسی بفرمائید که چند درصد از کارگزاران معتقد به تدبیر و امید هستند و این ظلم و جفا به مردم و دولت نیست که در جلسه اداری شهرستان یا بخش و اگر نامی از دولت تدبیر و امید بیرون بیاید  یا توفیقی برای دولت کنند و دوستان با پوزند به هم بگویند کدام تدبیر ،کدام امید!

وی با اشاره به اینکه در بعضی از بخش‌ها،بخشدار در محل کار خود حضور ندارد، اضافه کرد: انتظار داریم کسانیکه امانت‌دار این گفتمان و مبلغ گفتمان هستند در راس هرم اجرایی شهرستان قرار گیرند و برای مردم شناخته شده‌اند،حزب باد یا حزب پرچم ؛ که در لامرد درد این است و درمان هم به دست حضرتعالی...

اما پایان نشست شورای تدبیر و امید ؛ سخنان استاندار فرهنگی و عمرانی فارس بود که توسعه و پیشرفت و همدلی بر محور نگاهش است و براین عقیده است که باید حقوق مردم محفوظ بماند.

سیدمحمدعلی افشانی، ادامه داد: با توجه به مطالبی که دوستان ارائه کردند و نکاتی که اشاره کردند به گونه‌ای است که نیاز به بحث بیشتری است و اگر جلسه‌ای اختصاصی برگزار می‌شد ،بهتر بود.

وی با اشاره به سخنان خود در جمع فعالان سیاسی فارس، بیان کرد: میان ساکن و شهروند تفاوتی وجود دارد از این نظر که ساکن حق سکونت و شهروند حق حکومت دارد و کسی تا زمانی‌که شما به او اجازه ندهید که حق حاکمیت در همه‌ی سطوح داشته باشد نیز او ساکن تلقی می‌شود و وقتی ما می‌گوئیم حقوق شهروندی یعنی حق حاکمیت،یعنی حق انتخاب و در تعریف توسعه که فرآیندی پیچیده ،مستمر و تدریجی با قانونمندی خاص است نیز اولین رکن قانون توسعه این است که آدم‌ها قدرت انتخاب دارند.

وی ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اینطور اظهار کرد که من از این جمع خیلی خوشحال شدم که در یک شهر با جمعیت دسته بندی شده  که حکایت از توان بالای نیروی انسانی در شهرستان دارد و همیشه در خاطرم خواهد ماند اما از این جهت که در حضور فرماندار محترم شهر که مسئولیت سنگینی دارند و این چنین شما که صریح و روشن گفتید و انتظارم این نبود که در این جمع بیان شود ولی من شخصا از این بیان خوشحال  می‌شوم.

وی می‌گوید: انتظار نداشتم که با این بیان صریح گفته شود و این نشان می‌دهد که در اینجا قدرت حقیقی یعنی قدرت مردم وجود دارد و اساسا قدرتی که تکیه‌اش بر مردم باشد و مردم را حق بداند نیز آن ساختار مقبولیت ماندگاری خواهد داشت و نشان می‌دهد که نیروی کارآمدی در این منطقه وجود دارد.

استاندار فارس، ادامه داد: شما حامیان دولت راهی ندارید که جز از دولت حمایت کنید و این راهی گریز ناپذیری است و من هم به همین شکل و نه اینکه در دولت هستم چون من در چندین مورد حاضر نشدم که بیام در دولت کار کنم اما خودم پذیرفتم.

نماینده عالی دولت در فارس ، تاکید کرد: ما به همراهی، هماهنگی و حمایت جدی از دولت نیاز داریم و اگر شما حمایت نکنید، چه کار خواهید کرد و شما نمی‌توانید در خانه بنشینید و مسائل سیاسی و اجتماعی را کنار بگذارید و آدم‌های سیاسی اینطور تربیت شده‌اند.

افشانی با تاکید براینکه مدیران باید دارای سه ویژگی سلامت اخلاقی و مالی، توانائی انجام ماموریت‌های سازمانی و مجری سیاست‌های دولت باشند، اظهار کرد: مدیران دولت موظفند سیاست‌های دولت رادقیقاً اجرا کرده و به صورت کامل از دولت دفاع کنند.

وی اظهار کرد: باید سعی کنیم با گفتمان و تعامل ، مشکلاتمان را حل کنیم و محدودیت‌ها را هم ببینید.

وی معتقد است که هرچه شکاف اجتماعی کمتر شود به نفع جامعه است چرا که شما رنج می‌برید، همه نیروهای کارآمد کشور یا نخواستند کار بکنند یا تشخیص دادند که سرانجام این دولت چه خواهد بود.

وی با اشاره به سخن یکی از اعضای شورای تدبیر و امید که فرماندار تا مدیر را تغییر دادند، تصریح کرد و گفت: این کار درستی نبوده است و شما حق دارید و دولت سرکار بیاد و نیروهایی برای حمایت از سیاست‌های دولت وجود نداشته باشد.

افشانی براین عقیده است که نیروهای سیاسی متفاوت از نیروهای مهندسی هستند و باید مجری سیاست‌های دولت باتانی و تحمل و همچنین باتوجه به شرایط موجود باشند. شما بایستی تحمل و صبرتان را بیشتر کنید و هم در این مسیری که راه گریزی در آن نیست و هم جناب فرماندار و مجموعه آن موظف به اجرا و حمایت تمام قد از  سیاست‌های دولت هستند.

وی خطاب به مدیران غیرهمسوی دولت،گفت: مدیری که وحشت برای حمایت از سیاست‌های دولت داشته باشد، وقت خودش را تلف می‌کند.

دولت جایگزین مجموعه‌ای شد که در حوزه‌های مختلف دچار مشکل بود و وقتی شما امروز راحت صحبت می‌کنید و این حاصل زحمتی‌ست که انجام دادید و خودتان قبول دارید و به گذشته برگردید و آقای فرماندار هم در حوزه سیاسی نیاز است که یک بازنگری انجام دهند. یک مقداری شما بایستی به فرماندار نزدیک شوید تا این نگرانی‌ها به این حد نباشد. و فرماندار باید بخشدار را حامی دولت معرفی کنند.

وی با بیان اینکه به صورت کامل به مشی اعتدال ایمان دارم، ادامه داد: همیشه اصولگرای چارچوب‌دار را شریف‌تر بدانید تا کسی که هر فصلی می‌خواهد یک مدلی برخورد کند و حق انسانی آنها محفوظ است اما اینها مورد اعتماد نیستند.

اجازه نمی‌دهم در شهرستانی حقوق مردم ضایع شود

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهم به رای مردم خدشه‌ای وارد شود،گفت: هرچه مردم انتخاب کردند به آن احترام بذارید و اجازه نمی‌دهم در شهرستانی حقوق مردم ضایع شود.

استاندار فارس دربخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان لامرد درمسیر توسعه قرارگرفته وطرح‌های بزرگی درحوزه‌های حمل ونقل وصنعت دراین شهرستان درحال شکل‌گیری‌ست،گفت: وقتی در جامعه توسعه متوازن شکل بگیرد،تحمل انسان‌ها بالاترمی‌رود.

در پایان با این مباحثی که در این دو نشست مطرح شد. فرماندار اصولگرایی که منتسب به دکتر موسوی نماینده اصولگرای لامرد و مُهر در مجلس است می‌خواهد مجری سیاست دولت تدبیر و امید باشد و با این حال که موسوی کاندیدای جریان اصولگرایی لامرد برای دور دوم خواهد بود نیز چطور فرمانداری که به اعتقاد حامیان دولت؛ عملکردش گواه بر همسو نبودن او با دولت دارد، خواسته‌های آنان را که همانا سلامت انتخابات است برآورده خواهد کرد؟

اما سیدمحمدعلی افشانی که مردم محور اصلی سخنان او بود و مردم را حق و آگاه می‌داند و سرنوشت مردم را به خود آنان واگذار می‌کند و او که سابقه زیادی در وزارت کشور دارد در خطاب به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت می‌گوید که  اجازه نمی‌دهم به رای مردم خدشه‌ای وارد شود واجازه نمی‌دهم در شهرستانی حقوق مردم ضایع شود.

همچنین استاندار فارس در سخنان خود در عین حال که خواسته حامیان دولت را حق می‌داند  و  با تایید صحبت‌های آنان پاسخ می‌دهد که دولت سرکار بیاید و نیروهایی برای حمایت از سیاست های دولت وجود نداشته باشد. اما  از سویی دیگر از  جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان می‌خواهد که فرماندار را همراهی کنند و  به فرماندار نزدیک شوند تا این نگرانی‌ها کمتر شود و از فرماندار خواست تا بخشدار حامی دولت معرفی کند.

سیدمحمدعلی افشانی خوب می‌داند که دولت، دولت اصلاحات نیست چرا که وزیرکشورش اصولگراست و نمایندگان اصولگرایی بر مسند قدرت هستند.

حال با این شرایط موجود، چطور استاندار فارس به خواسته‌های حامیان دولت که تغییر است و آنان که هیچ سهمی از مدیریت شهرستان لامرد و رای خود به دکتر روحانی ندارند، پاسخ می‌دهد و آیا استاندار فارس رای 65 درصدی حامیان دولت و حمایت‌های بی‌بدیل اصلاح طلبان را در لامرد نادیده می‌گیرد؟؟

استاندار به عنوان نماینده عالی دولت چگونه می‌خواهد زمینه حضور تمامی سلایق در صحنه انتخابات را فراهم کند درحالیکه امیدهای مردم و نمایندگان آنان به ناامیدی بدل شده است و چطور حماسه سیاسی مورد حمایت مقام معظم رهبری اتفاق خواهد افتاد؟؟!!

با این حال مظلومان جریان اصلاح‌طلبی و اعتدالگرایی لامرد تنها امیدشان به نماینده عالی دولت در فارس، معاون سیاسی و مدیرکل سیاسی او خواهد بود و باید به انتظار نشست و دید که پس از گذشت هشت سال از دولت احمدی نژاد و دو سال از دولت روحانی، سهم اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان چه خواهد شد و خروجی نشست با استاندار فارس که همانا به خواسته آنان که تغییر فرماندار، بخشداران و مدیران همسو با دولت است منجر می شود و یا تغییر بخشداران یا فرماندار؟

گفتنی‌ست ایلنا قبلا از ادامه فعالیت عبدالرضا منصوری فرماندار اصولگرای لامرد گزارش داده بود.

گزارش: مرتضی عبداله‌ زاده

کد خبر : ۳۰۵۸۸۲