خبرگزاری کار ایران

ایلنا درباره وضعیت ادامه فعالیت فرماندار لامرد گزارش می‌دهد

منصوری: با قدرت آمده‌ایم و با قدرت می‌مانیم

آیا 24 شهریور امسال هم شاهد تودیع و معارفه فرمانداری جدید در شهرستان لامرد خواهیم بود؟!

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرماندار اصولگرای لامرد در حالی روز گذشته سخنانش را به گوش جریان مقابلش می‌رساند که شنیده‌ها حاکی از آن است که سیزدهم شهریور پایان ماموریتش در فرمانداری لامرد خواهد بود.

عبدالرضا منصوری در شرایطی با حکم سید محمد احمدی استاندار سابق و پرحاشیه‌ فارس بر مسند فرمانداری لامرد تکیه زد که با مخالفت شدید همراهان دولت تدبیر و امید در این شهرستان روبه‌رو شد.

گروه‌هایی که رای بیش از هفتاد درصدی مردم لامرد به حسن روحانی را در 24 خرداد 92 مدیون تلاش‌های همراهان دولت در لامرد می‌دانند از این انتصاب استاندار سابق فارس که با همراهی و رایزنی‌های فراوان و بدون در نظر گرفتن عقیده فعالان ستادی بود، گله‌مند و ناراحت شدند.

این در حالی‌ست که سید محمدعلی افشانی استاندار فارس در نشست خبری هفته دولت؛ سلامت مالی و اخلاقی، توان انجام مأموریتی که سازمان متبوع بر عهده مدیر گذاشته است و مجری سیاست‌های عمومی دولت بودن را سه شرط موردنظر برای ابقاء مدیران عنوان کرد.

حالا که دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی موفق بوده و دنبال پرداختن به مسائل داخلی و توسعه اقتصادی و سیاسی‌ست نیز استاندار فارس می‌گوید که در تغییرات تعجیل نخواهیم کرد.

باید منتظر ماند و دید که پس از پایان هفته دولت و در زمان‌های آتی چه رخ می‌دهد و استاندار فارس عملکرد یک ساله منصوری را در سال منتهی به انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی چطور مورد ارزیابی قرار خواهد داد و چه تصمیمی را در خصوص تغییر یا ابقاء نماینده عالی دولت در لامرد اتخاذ خواهد کرد و اینکه آیا به نظر همراهان و حامیان دولت توجه خواهد کرد یا خیر؟!

در این میان خبر می‌رسد سید یحیی هاشمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس، صبح فردا (یکشنبه، هشتم شهریور) با حضور در همایش عمومی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در لامرد سخنرانی خواهد کرد و گفته می‌شود در حاشیه‌ این مراسم وی جلسه‌ای با اصلاح‌طلبان و حامیان دولت برگزار خواهد کرد که آنچه در این جلسه می‌گذرد در سرنوشت عبدالرضا منصوری بی‌تاثیر نخواهد بود.

با همه‌ این تفاسیر فرماندار لامرد روز گذشته در نماز جمعه با صراحت تمام جواب جریان مقابل خود را داد که حکایت از اراده‌ محکم وی بر مسند فرمانداری لامرد دارد و اینطور بیان کرد که "با قدرت آمده‌ایم و با قدرت هم می‌مانیم".

آیا 24 شهریور امسال هم شاهد تودیع و معارفه فرمانداری جدید در شهرستان لامرد خواهیم بود؟!

سخنان منصوری که بیشتر جریان اعتدال‌گرایی و حامیان دولت و اصلاح‌طلبان را خطاب قرار داد در ادامه از نظر می‌گذرانید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان لامرد که روز گذشته در نماز‌جمعه این شهرستان به مناسبت هفته دولت سخن می‌گفت، بیان کرد: ما در آغاز این دولت با تورم 40 درصدی و رکود منفی مواجه بودیم اما  با استفاده از نخبگان و اندیشمندان ایرانی توانستیم این موضوع را حل کنیم و امروز رشد اقتصادی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: همه مطلع هستند که از ابتدای ورودم به شهرستان با هدف‌گذاری توسعه متوازن پا به عرصه خدمت گذاشتم و دعوت بزرگان منطقه را پذیرفتم و شهریورماه جاری، سالگرد خدمتم در فرمانداری‌ست.

منصوری بیان کرد: فضا را برای همه‌ آحاد جامعه باز کردیم که بتوانیم با همدلی و هم‌زبانی و همفکری و استفاده از همه‌ ظرفیت‌های شهرستان و بدون اینکه بخواهیم یک ظرفیت را کنار بگذاریم برای خدمت به مردم پا به این عرصه گذاشتیم.

وی با بیان اینکه با قدرت آمدیم و باقدرت هم می‌مانیم افزود: هر فرصتی را در خدمت به مردم نعمت می‌دانیم و هیچ حاشیه‌ای نمی‌تواند ما را از خدمت بازدارد.

نماینده عالی دولت در لامرد ادامه داد: امروز دولت تدبیر و امید اینطور نیست که با اظهارات این و آن بخواهد تصمیم بگیرد و ملاک ارزیابی دولت، صداقت، پاکی و راستی، تجربه و خدمت به مردم است و آن‌هایی که در کارنامه‌شان این ملاک‌ها وجود ندارد نیز بروند کار را در جای دیگری جستجو کنند.

منصوری با بیان اینکه لامرد، شهرستان پاکان و راستگویان است گفت: بروید به سابقه آن‌هایی که در دل خاک آرمیده‌اند، نگاه کنید. مرحوم حیاتی نماینده فقید شهرستان‌های لامرد و مُهر در مجلس برای خدمت به این مردم تمامی هستی‌اش را گذاشت و همچنین شهدای دولت و برای عشق به نظام و خدمت به این مردم از تمام هستی خودشان مایه گذاشتند.

فرماندار لامرد تاکید کرد: حاضر نیستم بخاطر منفعت شخصی و یا حکومت چند روزه، ارزش‌های انقلاب را نادیده بگیرم و این نماز جمعه مظهر انقلاب است و یکی از دستاوردهای بزرگ نظام و خون شهداست و کجا هستند آن کسانی که از مردم‌داری دم می‌زنند و حضورشان در این صحنه‌ها کجاست.

وی ادامه داد: یک سال گذشت و در دورانی که من فرمانداری این شهرستان را برعهده داشتم و یک جلسه‌ای که از دولت حمایت کنند و خدمات دولت را عنوان کنند، برگزار نشد اما برای اینکه پست و مقام‌هایی در اینجا و آنجا داشته باشند، شبانه‌روز تلاش می‌کنند و اینجا محل خدمت است و هر جایی که احساس کنیم در خدمت به مردم کوتاهی می شود، تذکر می‌دهیم.

منصوری تاکید کرد: امنیت در لامرد به سادگی بدست نیامده و به این آسانی هم حفظ نخواهد شد وبرای آن برنامه و تلاش وجود دارد.

حالا فقط باید به انتظار نشست و مشاهده کرد که سرنوشت فرمانداری لامرد چه خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۱۰۶۳