خبرگزاری کار ایران

یادمان خلبان شهید سرلشکر حسین فرزانه در ماسال احداث می‌شود

فرماندار ماسال از ساخت یادمان خلبان شهید سرلشکر حسین فرزانه، آخرین شهید هوانیروز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود قاسم نژاد اظهار کرد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده بین فرمانداری، شهرداری و شورای شهر ماسال و نماینده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران، یادمان خلبان شهید حسین فرزانه، آخرین شهید هوانیروز در دفاع مقدس در ورودی شهر ماسال ساخته می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری در سطح جامعه تصریح کرد: ساخت چنین یادمان‌هایی در سطح شهرستان می‌تواند علاوه بر احیای یاد شهدا در جامعه، زمینه آشنایی بیش از پیش نسل جوان با شخصیت آنان را فراهم کند.

قاسم نژاد با بیان اینکه احداث این یادمان با طراحی منحصر به فرد برای اولین بار در استان گیلان اجرایی می‌شود، افزود: این یادمان در قالب دو بخش تندیس شهید فرزانه و ماکت بالگرد ساخته می‌شود که اندازه ماکت این بالگرد، هم اندازه با بالگرد واقعی به طول 16 متر  خواهد بود.

فرماندار ماسال اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز جهت احداث این یادمان به طور مشترک از سوی نیروی هوایی و شهرداری ماسال تامین می‌شود.

گفتنی‌ست، خلبان شهید سرلشکر حسین فرزانه متولد روستای وردوم ماسال بوده و به عنوان آخرین شهید هوانیروز در عملیات مرصاد توسط گروهک تروریستی منافقین بر اثر اصابت گلوله از ناحیه کابین جلوی بالگرد به شهادت رسید.

 

کد خبر : ۲۸۵۲۱۸