خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح کرد:

تلاش برای تولید محصول و رفع نیاز صنعت توسط دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۰۸۸

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همه تلاش دانشگاه این است که با نگاه علمی و حرفه ای، نیازهای صنعت را به صورت بنیادی دنبال کند و با کمک و مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه، محصولات مورد نیاز صنعت را طراحی و ساخته و تحویل دهد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، «سیدرضا غفاریان» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم انعقاد تفاهم نامه با سیمان سپاهان اصفهان گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمره قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است که از ابتدای شروع کار خود با عنوان صنعتی فعالیت کرده است. 

وی افزود: اکنون این دانشگاه جز دانشگاه‌های تراز اول کشور است بطوریکه رشته‌های تخصصی همچون: پلیمر و رنگ، نساجی، هوافضا، مهندسی پزشکی و…برای اولین بار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پایه‌گذاری شده اند. 

به گفته غفاریان، در این دوره مدیریتی، سعی شده است تا حرفه‌ای‌تر به پروژه‌ها پرداخته شود به این صورت که پژوهش‌ها نیاز محور باشند و به محصول تبدیل شوند و همچنین پروژه‌های محصول محور مورد نیاز کشور در این دانشگاه انجام گیرد. 

وی با بیان اینکه رسالت دانشگاه چند جنبه دارد، گفت: تربیت نیروها و مهندسین خبره با دانش و مهارت یکی از رسالت‌های دانشگاه است. دیگر رسالت دانشگاه توجه خاص به انجام تحقیقات و پژوهش‌های محصول محور است به طوریکه این محصولات دارای بهترین سطح از نظر تکنولوژی باشند. 

غفاریان خاطرنشان کرد: برای اینکه دانشگاه منتفع از تلاش‌ها باشد، سیاست دانشگاه تشکیل کارگروه‌هایی متشکل از صنعت و تیم‌های تحقیقاتی دانشگاهی است تا با کمک یکدیگر بتوانند محصولات مورد نیاز کشور را عرضه نمود. 

وی همچنین بیان داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش تحقیق، توسعه و آینده نگری، ید طولایی دارد و اگر این توانمندی را در کنار توانایی‌های صنعت قرار دهد به ساختار خوبی میتوان رسید. 

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یکی از اقدامات دانشگاه، ورود به بخش سیمان و رفع نیاز قطعات این صنعت است و تاکنون روی تولید جک‌های بزرگ و برینگ‌های بزرگ اقداماتی انجام شده است. 

وی افزود: تا بهار سال آینده، فاز اول پایلوت تولید نوار نقاله استیل کورد، به پایان خواهد رسید. 

به گفته غفاریان، خوشبختانه مرکز طراحی ونوآوری حوزه صنایع فولادی و سیمانی در دانشکده موار و متالورژی ایجاد شده است. 

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش دانشگاه این است که با نگاه علمی و حرفه ای، نیازهای صنعت را به صورت بنیادی دنبال کند و با کمک بخش خصوص صنعتی، محصولات با کیفیت بالا و استاندارد را تحویل دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز