خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

تامین مسکن برای نخبگان بمنظور نگهداشت استعدادهای علمی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۰۲۰

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: موضوع مهاجرت جنگی همیشگی بوده است و همیشه وجود داشته و موضوعی حساس، قابل اندیشه و برنامه‌ریزی است که باید همه کشورها بخصوص ما روی این مسئله دقت داشته باشیم.

«سیدحسن قدسی‌پور» رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد خطر خروج برخی شرکت‌های دانش بنیان، توضیح داد: ما با شرکت‌های دانش بنیان خودمان ارتباط نزدیکی داریم. این شرکت‌ها بیشتر روی محصولات متمرکز هستند و ما نیز روی بازاریابی و فروش محصولات تولیدی آن‌ها تعامل خوبی داریم.

او تصریح کرد: موضوع مهاجرت و حالا خروج شرکت‌های دانش بنیان جنگی همیشگی بوده است؛ من در انگلیس که تحصیل می‌کردم یک بار کتابی خریدم و دوست انگلیسی من وقتی نام مولف کتاب را دید به دوستش گفت این نویسنده انگلیسی هم به آمریکا رفت! منظورم این است که بین انگلیس و آمریکا هم بحث مهاجرت همیشه وجود داشته و موضوعی حساس، قابل اندیشه و برنامه‌ریزی است که باید همه کشورها بخصوص ما باید روی این مسئله دقت داشته باشیم و در موردش کار کنیم که البته اقداماتی در این جهت هم انجام داده‌ایم و می‌دهیم و امیدواریم به ثمر برسد. 

قدسی‌پور با اشاره به اقدامات موثر وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای نگه‌داشت استعدادهای علمی کشور افزود: فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان، تامین مسکن نخبگان که با وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان روی آن کار شده است و سایر پروژه‌های جدید می‌تواند به جذب و ماندگاری نخبگان کمک کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه در رابطه با جذب هیئت علمی در سال جدید در این دانشگاه بیان کرد:‌ ما هرسال دوبار در سایت وزارت علوم اعلام نیاز می‌کنیم و متقاضیان جذب در هیئت علمی می‌توانند به آنجا مراجعه و مشخصات خود را وارد ثبت کنند. بعد از آن وزارت علوم افراد متقاضی را به ما معرفی و منعکس می‌کند و ما بعد از بررسی آن‌ها را دعوت می‌کنیم و پس از مصاحبه جذب می‌شوند.

او در مورد ضرورت اجرای طرح حامیم (حلقه‌های میانی) در دانشگاه‌ها نیز گفت: فکر می‌کنم اجرای این طرح خیلی ضروری بود و باید این توانایی‌ها در دانشجوها ایجاد شوند تا بتوانند خودشان را برای آینده آماده کنند. ما باید زمینه را بیشتر برای حضور آن‌ها فراهم کنیم تا توانمندی دانشجوها عملی شود و در کشور بتوان از دانش دانشجویان استفاده کرد. 

قدسی‌پور در آخر دررابطه با مجلات بین المللی دانشگاه امیرکبیر و چاپ مقالات استادان این دانشگاه در مجلات معتبر دنیا تصریح کرد: ما همیشه خیلی خوب در زمینه همکاری با مجلات خارجی و بین المللی فعالیت داشته‌ایم و از قدیم مجلات معتبری منتشر می‌کردیم و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم مقالاتشان را مرتب ارائه می‌دهند و این مقالات همچنان بعد از بررسی و داوری در مجلات معتبر چاپ می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز