خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه صنایع آلومینیوم در گفتگو با ایلنا:

کمبود نقدینگی و نوسازی ماشین آلات مهمترین دغدغه صنعت گران

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۰۲

پیش از این قرار بود حمایت های دولتی در غالب بسته های حمایتی به بنگاهای اقتصادی ارائه شود که متاسفانه اجرایی نشد / هم اکنون حدود ۴۰ درصد از مواد اولیه صنایع آلومینیوم از معادن داخلی تامین می شود و مابقی از کشورهای غربی وارد می شود.

ایلنا: رییس اتحادیه صنایع آلومینیوم گفت: کمبود نقدینگی و تامین و نوسازی ماشین آلات مهمترین دغدغه صنعت گران کشور است.

" علی فاضلی "، رییس اتحادیه صنایع آلومینیوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت صنایع آلومینیوم در کشور اظهار داشت: متاسفانه بنگاه‌های کوچک و متوسط در حوزه آلومینیوم بدلیل کمبود نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش تولیداتشان به روز نشده و به سبک قدیم مصنوعات آلومینیوم خود را تولید می کنند.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین دغدغه صنعت گران کشور، کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه و نوسازی و بهسازی ماشین آلات و نیز احیاء مجدد برخی از واحد هاست.

فاضلی ادامه داد: پیش از این قرار بود حمایت های دولتی در غالب بسته های حمایتی به بنگاهای اقتصادی ارائه شود که متاسفانه اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون حدود ۴۰ درصد از مواد اولیه صنایع آلومینیوم از معادن داخلی تامین می شود و مابقی از کشورهای غربی وارد می شود که بخش اعظم واردات به صورت بیلت و اسلب است این در حالی است که در گذشته بیشتر پودر آلومینیوم وارد می شد.

رییس اتحادیه صنایع آلومینیوم با بیان اینکه حدود ۶ هزار واحد تولیدی در بخش آلومینیوم در کشور فعال است گفت: مصنوعات آلومینیوم در کشور ما بیشتر در بخش های شمالی کشور و در ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز