خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

28 هزار واحد در شهرک های صنعتی در حال ساخت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار واحد در این شهرک‌های صنعتی فعال بوده و ۲۸ هزار واحد صنعتی دیگر نیز در حال ساخت است.

به گزارش ایلنا و به از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، سید محمدعلی سیدابریشمی در حاشیه همایش معاونان شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه شهرک صنعتی راکد نداریم، اظهار داشت: ۷۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی با امکانات زیرساختی مناسب در خدمت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از سال ۸۴ تا ۹۲ راکد و متوقف شده‌اند، گفت: این تعداد واحد صنعتی راکد ۱۸ درصد صنایع کوچک و متوسط ما را تشکیل می‌دهند.

سیدابریشمی واردات بی‌رویه کالا، افزایش نرخ ارز و کاهش سرمایه در گردش را از جمله علل توقف واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلات پیش آمده واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی وضعیت بهتری نسبت به دیگر واحدهای تولیدی خارج از شهرک‌های صنعتی دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حمایت از واحدهای صنعتی را یک اصل مهم برشمرد و گفت: کمک به واحدهای صنعتی و کارآفرینان به فعال کردن چرخه تولید منجر می‌شود.

سیدابریشمی با بیان اینکه حمایت از واحدهای راکد در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، تأکید کرد: مشکلات موجود در شهرکهای صنعتی باید به سرعت حل شوند و برای این منظور نیازمند بودجه هستیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید براینکه صنعت به کمک جدی مدیران بانک‌ها برای احیای دوباره نیاز دارد، گفت: در حال حاضر مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش معضل بزرگ واحدهای صنعتی کشور است.

وی نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه تامین این نقدینگی مشکل بوده اما برای سه سال آینده می‌توان از منابع داخلی و حمایت از بانک‌ها این منابع را تامین کرد.

سیدابریشمی مشکلات مالیاتی، بیمه و تأمین اجتماعی را از دیگر معضلات واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: برای رفع این مسائل باید در دولت تدبیر و امید، تدابیری در نظر گرفته شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی با امکانات زیرساختی مناسب در خدمت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است، گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار واحد صنعتی در این شهرک‌ها فعال بوده و ۲۸ هزار واحد صنعتی دیگر نیز در حال ساخت است.

کد خبر : ۲۵۸۳۷۸