خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به لایحه اصلاحات قانون کار؛

تجمع کارگران فرانسوی در روز تحلیف رئیس جمهوری جدید

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۹۰۴

شماری از کارگران عضو سندیکای کارگری cgt فرانسه روز گذشته همزمان با مراسم تحلیف امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری جدید این کشور به خیابان‌های پاریس آمدند. دولت جدید فرانسه تلاش خود را بر قانون کردن لایحه اصلاحات قانون کار متمرکز کرده است.

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران عضو سندیکای کارگری cgt فرانسه روز گذشته همزمان با مراسم تحلیف امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری جدید این کشور به خیابان‌های پاریس آمدند.

ماکرون پیش از مراسم تحلیف گفته بود که دولت این کشور تمام تلاش  خود را بر روی قانونی شدن لایحه اصلاحات قانون کار متمرکز می‌کند.

تلاشی که به عقیده فعالان جامعه مدنی فرانسه به "بهره کشی" از کارگران می انجامد. بر اساس این لایحه ساعات کار هفتگی افزایش می‌یابد و دست کارفرمایان بیش از گذشته در کاهش پرداخت مزایای مزدی باز گذاشته خواهد شد.

علاوه بر این سن بازنشستگی تا ۶۵ سال افزایش می‌یابد که همین امر موجب شده است که در تجمعات اعتراضی شاهد حضور کارگرانی که در آستانه بازنشستگی هستند، هم باشیم.

س.ج.ت یکی از بزرگترین سندیکاهای کارگری اروپا است که در سال‌های گذشته چندین تظاهرات پرشمار علیه لوایخ ضد کارگری دولت ترتیب داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز