خبرگزاری کار ایران

پس از مذاکرات طولانی اتفاق افتاد:

لغو ممنوعیت‌ برگزاری راهپیمایی برای کارگران فرانسه

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۸۰۲

دولت فرانسه ممنوعیت برگزاری راهپیمایی توسط سندیکاهای کارگری در ایام برگزاری مسابقات جام ملت های اروپا را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا وزارت کشور فرانسه در پی جلسه روز چهارشنبه با سندیکاهای کارگری تصمیم گرفت که ممنوعیت برگزاری راهپیمایی در ایام مسابقات جام ملت های اروپا توسط سندیکاهای کارگری را لغو کند.

البته دولت به سندیکاهی کارگری متذکر شده است که راهپیمایی‌های خود را تنها در محدوده «میدان باستی» برگزار کنند.

تصمیم دولت فرانسه برای ممنوعیت برگزاری راهپیمایی توسط سندیکاهای کارگری در حالی است که از سال 1958 ممنوعیت‌هایی از این دست برای تشکلات کارگری که تنها خواهان مطالبات صنفی خود هستند در نظر گرفته نشده بود.

راهپیمایی و اعتصابات سندیکاهای کارگری و کارکنان دولت پیش و پس از تصویب اصلاحات قانون کار همواره انجام شده است و سندیکاهای کارگری فرانسه برگزاری تظاهرات و اعتصاب را از خطوط قرمز خود می‌دادند.

مطابق قانون اساسی فرانسه اصلاحات قانون کار پس از تصویب در پارلمان باید از نظر نمایندگان مجلس سنا هم بگذرد این در حالی است که طبق برآورد دولت فرانسه 60 درصد از مردم این کشور با این اصلاحات مخالفند و آن را به منزله باز گذاشتن دست کارفرمایان برای افزایش ساعات کار و کاستن از مزایای رفاهی برای کارگران و بازنشستگان می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز