خبرگزاری کار ایران

با وجود اصلاحات در قانون کار فرانسه

اعتراضات به طرح تغییر قانون کار ادامه یافت

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۴۷۶

مخالفان طرح اصلاح قانون کار فرانسه روزهای شنبه و یکشنبه نیز به اعتراضات خود ادامه دادند

به گزارش ایلنا، خبرگزاری فرانسه این اعتراضات که یکی از بزرگترین اعتراضات  مدنی سال‌های اخیر بوده  در 100 شهر فرانسه برگزار شده  و اقشار مختلف جامعه اعم از شاغلان، دانشجویان و دانش‌آموزان حضور داشتند.

به همین مناسبت طی روزهای اخیر بیش از 200 تظاهرات و تجمع در سراسر فرانسه برگزار شد.

 همچنین  رویترز گزارش  داد که در پایان راهپیمایی روز یکشنبه شب زنده داری‌هایی که از یک ماه پیش در فرانسه تحت عنوان «شب ایستاده» در میادین و اماکن عمومی مرسوم شده ولی در واقعیت مناسبات "مباحثات عمومی شبانه" است که با حضور هر دسته، صنف،  طبقه یا گروه برگزار می‌شود.

تجمع کنندگان حاضر در این مراسم شب‌ها را در چادرهایی که از قبل توسط آنها در میادین و اماکن عمومی برپا شده است به سر می‌برند و ظاهرا در جریان تجمع شب قبل نیروهای پلیس فرانسه با اعمال فشار در صدد جمع آوری این چادرها برآمدند.

رهبر حزب سوسیالیست، «مارتین اوبری» اعتقاد دارد که تظاهرات این هفته در ایجاد توازن قوا میان مخالفان تغییر قانون کار و دولت تعیین کننده است.

در ابتدا این اعتراضات صرفا به اصلاحات  قانون کار محدود بود، اما با گذشت زمان دایره خواسته‌های مدنی گسترده‌تر شد و معلمان، دانشجویان، کارمندان و دانش‌آموزان نیز خواسته‌های مدنی خود را مطرح کردند.

با وجود تلاش دولت برای انجام اصلاحاتی در قانون کار نمایندگان سندیکاهای کارگری اعتقاد دارند که روح حاکم بر طرح تغییر قانون کار فرانسه به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز