خبرگزاری کار ایران

در ادامه اعتراض به معوقات مزدی صورت گرفت؛

بازداشت ۱۰ نفر از کارگران فازهای ۲۳ و ۲۴ عسلویه توسط عوامل انتظامی

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۳۹۰

منابع خبری ایلنا در منطقه ویژه عسلویه می‌گویند در ادامه اعتراض صنفی اخیر کارگران پیمانکاری فازهای ۲۳ و ۲۴ منطقه ویژه عسلویه روز گذشته شماری از کارگران توسط عوامل انتظامی بازداشت شده‌اند.

منابع خبری جداگانه ایلنا در منطقه عسلویه در این‌باره به نقل از کارگران شاغل در منطقه ویژه عسلویه گفته‌اند که کارگران موردنظر؛ بخشی از نیروهایی هستند که از طریق شرکت‌های پیمانکاری دست سوم و چهارم با عناوین مختلفی همچون نقاش، عایق‌کار، ابزار دقیق درپروژه‌های در دست ساخت در این قسمت از عسلویه مشغول کارند.

در این باره گفته می‌شود که دست‌کم شمار این کارگران بصورت تقریبی تا نزدیک به هزار نفر برآورد می‌شود و بخش قابل توجهی از آن‌ها، به دلیل انچه که پرداخت نشدن صورت وضعیت مالی و یا بدحسابی کارفرما و پیمانکار عنوان می‌شود از میانه تابستان مزد معوقه طلبکارند.

از قرار معلوم در روزهای اخیر حدود ۴۰۰ نفر از این کارگران برای پیگیری معوقات مزدی خود از حضور در محل کار خودداری کرده و در بیرون کارگاه و اطراف مسیرهای منتهی به محل کارشان تجمع می‌کنند که در ادامه این وضعیت روز گذشته حدود ۴۰ نفر از این کارگران تصمیم می‌گیرند تا برای پیگیری خواسته‌های صنفی خود به فرمانداری کنگان مراجعه کنند.

به گفته کارگرانی که در فازهای یاد شده منطقه عسلویه اشتغال دارند ظاهرا در جریان مراجعه روز گذشته این افراد به فرمانداری روز گذشته شماری از کارگران توسط عوامل انتظامی بازداشت شده‌اند.

در این رابطه یک مقام آگاه در منطقه ویژه عسلویه با تایید موضوع پرداخت نشدن معوقات مزدی کارگران پیمانکاری فازهای ۲۳ و ۲۴ به ایلنا گفت: البته این وضعیت باعث بروز نارضایتی در میان کارگران شده است و در این رابطه مسئولان ارشد منطقه عسلویه از طریق شورای تامین درصدد هستند تا کارفرما و پیمانکاران را نسبت به انجام تعهدات مزدی انجام نشده ملزم کنند.

وی در عین حال با رد صحت خبر بازداشت کارگران مراجعه کننده به فرمانداری کنگان گفت: کارگرانی که به نمایندگی از همکاران خود برای پیگیری وصول خواسته‌هایشان مراجعه کرده‌بودند از طریق مسئولان مربوطه در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفتند و هیچ برخودری با آن‌ها صورت نگرفته است.

وی افزود: اما از آنجا که در جریان اعتراضات صنفی اخیر حدود ۱۰ نفر از کارگران به عنوان عامل برهم زننده نظم عمومی شناخته شده بودند تعدادی از آن‌ها با تصمیم مقامات مسئول بصورت جداگانه توسط عوامل انتظامی بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز