خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی چند ماهه ۹۰۰ کارگر «ریخته گری سهند» با توقف فعالیت کارخانه

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۰۷۱

حدود ۹۰۰ نفر از کارگران «ریخته‌گری سهند» در زنجان هنوز حقوق اسفندماه سال گذشته را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا، از زمستان سال گذشته فعالیت آزمایشی شرکت ریخته‌گری سهند برای تولید فرآورده‌های آهنی شروع شد و به مرحله ی تولید شمش چدنی هم رسید اما در اواخر اسفند ماه به دلیل مشکلاتی که در تامین مواد اولیه پیش آمد به کارگران گفته شد برای انعقاد قرارداد جدید تا بعد از تعطیلات سال نو صبر کنند.

یکی از کارگران در این باره گفت: پس از تعطیلات نوروز در حالی‌که هنوز حقوق بهمن و اسفند سال 93 را دریافت نکرده بودیم، برای بستن قرارداد جدید مراجعه کردیم اما گفتند هنوز مواد اولیه تامین نشده و چون در ایام عید به دلیل محدودیت های حمل و نقل وسایط سنگین، امکان بیرون بردن شمش های چدن تولیدی وجود نداشت فعلا نمی توانیم پاسخگوی کارگران باشیم به همین دلیل از ما خواستند تا چند هفته بعد مجددا به شرکت مراجعه کنیم.

به گفته ی این کارگر، رفت و آمد کارگران به شرکت به همین روال ادامه پیدا کرده اما با وجود رایزنی‌های فراوان و جلسات متعددی که برای رسیدگی به وضعیت شرکت ریخته گری سهند از سوی مسولین استان صورت گرفته هنوز وضعیت شروع به کار مجدد این شرکت مشخص نیست و کارگران هم در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در همین حال یکی از کارگران در خصوص وضعیت پرداخت مطالبات معوقه گفت: در حال حاضر با پیگیری هایی که انجام شده، حقوق بهمن ماه پرداخت شد اما هنوز موفق به دریافت حقوق اسفند سال گذشته نشدهایم.

این کارگر با اشاره به وضعیت بلاتکلیف کارگران ریخته‌گری سهند می گوید، با وجود گذشت چند ماه از توقف کار و بیکاری و بلاتکلیفی 900 کارگر، هنوز هیچکس به وضعیت ما رسیدگی نمی کند در حالیکه ما مشغول به کار بودیم و این کارفرما بود که به دلیل مشکلاتی که عنوان می شد کار را متوقف کرد.

گفته می شود، صد درصد سرمایه احداث این کارخانه از سوی سرمایه گذاری از کشور چین تامین شده است. شرکت ریخته گری سهند ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن شمش چدن را دارد  و قرار بود برای 900 نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

کارگران می گویند، مسولان سازمان صنایع  و معادن زنجان و همچنین فرمانداری شهرستان ایجرود زنجان که این شرکت در آن واقع شده، اعلام کرده بود که خرداد ماه شرکت ریخته‌گری سهند به صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد اما هنوز مشخص نیست این وعده ها چه زمانی محقق خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز