خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام سیدعلی خمینی

فسادهای هزاران میلیاردی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۲۴۶

یادگار امام خمینی (ره) فسادهای هزاران میلیاردی را در شان نظام ندانست و گفت:‌متاسفانه امروز وضعیت مملکت به جای رسیده است که هزار میلیارد تومان برای برخی از مسئولان و افراد عددی حساب نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، غروب امروز شنبه، حجت الاسلام سیدعلی خمینی در مراسم گرامیداشت شهادت چهارمین شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی، که در مسجد آیت الله بروجردی برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم آیت الله اشرفی اصفهانی از نظر امام راحل، فردی ساده زیست و بدون چشم داشت به مسایل دنیوی بود.

یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شهید اشرفی اصفهانی به معنای واقعی یک زندگی سعادتمند و روحانی داشته اند، تاکید کرد: امام راحل عقیده داشتند که برای خدمت زمان وجود دارد و باید در هر حال و هر زمانی گره از مشکلات مردم جامعه اسلامی برداریم، البته در این بین مسئولان وظیفه دوچندانی نسبت به این موضوع دارند.

نوه یادگار امام خمینی (ره) در ادامه تصریح کرد: در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی هیچ کدام از مسئولان نمی‌توانند و حق ندارند که برای پیشرفت مقام و پست خود و یا ارتقا مالی، خدمت به مردم کنند، زیرا خدمت به خلق خود ارزش بسیار بالاتری از این موضوع دارد.

حجت الاسلام سیدعلی خمینی گفت: هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر ساده زیستی در زندگی مسئولان دارند و حضرت آیت الله خامنه‌ای بارها تاکید کرده اند که مسئولان نباید زندگی بالاتر از سطح مردم داشته باشند.

وی تاکید کرد: پیام مهم امام راحل این بود که کشوری بسازیم که در آن دین و دنیا در کنار هم باشند، لذا مسئولان برای تحقق این امر باید تلاش کنند و مطابق میل مردم حرکت کنند نه مطابق خواسته های شرق و غرب.

یادگار امام راحل اظهار کرد: شعار نه شرقی و نه غربی به معنای مذاکره نکردن با شرق و غرب نیست، بلکه بدین معناست که ما باید خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم.

سیدعلی خمینی گفت: امروزه بسیاری از مردم ایران از وضعیت نابسامان اقتصادی، فساد و بیکاری در کشور ناراضی هستند. فسادهای هزاران میلیاردی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و هیچ یک از ملت ایران از این وضعیت راضی نیستند.

نوه امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به اینکه در سالیان گذشته کسی جرات نمی کرد که حتی هزار تومان را جابجا کند؛ گفت: متاسفانه امروز وضعیت مملکت به جای رسیده است که هزار میلیارد تومان برای برخی از مسئولان و افراد عددی حساب نمی شود.

وی این شرایط را باعث سرافندگی نظام و دولت دانست و افزود: مقام معظم رهبری سالیان سال است که بر مبارزه با فساد تاکید داشته و دارند و تنها راه مبارزه با فساد این است که هر فردی از زندگی شخصی خود این امر را شروع کند.

وی با تاکید بر اینکه زبانی که در کشور می گوید مشکلی نداریم، همان زبان دشمنان است، تاکید کرد: مشکلات در کشور بیشمارند، ولی با این وجود باید همه کمک کنیم که این معضلات و مفاسد اقتصادی و فرهنگی در کشور از بین بروند.

سیدعلی خمینی در ادامه با اشاره به اینکه ضریب امنیت در کشور بسیار خوب و مطلوب است، گفت: در حال حاضر منطقه خاورمیانه عرصه درگیری‌های خونین و وجود تروریست‌های تکفیری است، ولی به برکت ولایت فقیه و وجود نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در کشور، امنیت مثال زدنی در جمهوری اسلامی داریم.

نوه امام راحل به فاجعه دردناک منا در مناسک حج اشاره و تصریح کرد: در این ماجرا به عینه دیدیم که پیام و هشدار مقام معظم رهبری به سران عربستان سعودی بسیار کارساز بود که این خود نشان از اقتدار و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه سیاسی و منطقه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز