خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری گیلان:

حرکات نسنجیده موجب کاهش مشارکت مردمی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۳۶

هفت هزار نفر به عنوان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان فعالیت دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه پایه و اساس حکومت اسلامی بر مردم است، گفت: حرکات نسنجیده باعثکاهش مشارکت مردمی می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی پور، امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی گیلان با بیان این مطلب اظهار کرد: نقطه مغفول در سال‌های قبل از انقلاب، نبود سازماندهی فعالیت‌های اجتماعی و ساماندهی احزاب بوده است.

وی ادامه این روند را در دوره‌های طولانی پدیدآورنده استبداد دانست و گفت: استبداد رژیم طاغوت در کنار دیگر عوامل‌ بی‌اعتقادی رژیم پهلوی و وضع معیشتی بد مردم موجب سرنگونی طاغوت شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، تشکیل احزاب توسط دولت و یا تشکیل دولت توسط احزاب را دو روند تشکیل احزاب در جوامع سیاسی برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب در تذکری تعیین‌کننده خواهان تشکیل دولت توسط احزاب شدند.

وی اضافه کرد: از زمینه‌های انحلال حزب جمهوری اسلامی این بود که زمینه‌های اجتماعی برای تشکیل احزاب وجود داشته باشد تا در چارچوب اجتماع، دولت تشکیل شود.

احمدی‌پور با اشاره به گرایش جوامع در دهه اخیر به سمت افکار مشارکتی و محلی گرایی، گفت: گرایش به ایجاد تفکر مشارکتی از نقاط قوت انقلاب و جمهوری اسلامی بوده که با مشارکتی وسیع در شوراهای اسلامی شهر و روستا همراه بوده است.

وی هدف تلاش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشور را رسیدن به توسعه پایدار خواند و خاطرنشان کرد: توسعه پایدار در گرو داشتن جامعه پایدار است و جامعه پایدار جز در بستر مشارکت مردمی شکل نمی‌گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، شوراها را حلقه واصل احزاب و شبکه‌های اجتماعی معرفی کرد و گفت: هیچ اقدام اجتماعی بزرگی در کشور اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مشارکت اجتماعی مردم در آن نقش داشته باشد.

وی تاکید کرد: مردم شوراها را خارج از حاکمیت نمی‌بینند و همان قضاوت مردمی درباره حاکمیت درباره شوراها هم وجود دارد.

احمدی‌پور با بیان اینکه پایه و اساس حکومت اسلامی بر مردم است، گفت: حرکات نسنجیده باعثکاهش مشارکت مردمی می‌شود.

وی تصریح کرد: راهبرد امنیتی نظام جمهوری اسلامی بر پایه اتکا بر مردم است و اتکا بر مردم عمده‌ترین بخش در ساختار شوراهاست.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در پایان اعلام کرد: هفت هزار نفر به عنوان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان فعالیت دارند.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز