سرخط خبرها:
کد خبر: 211643 A

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

یکی از مهم‌ترین عوامل تعویق در اتمام پروژه جاده‌های دشت آزادگان ناشی از انتخاب غیر اصولی پیمانکار از سوی وزارت نفت است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: قسمت اعظم محور اهواز به چزابه از نوع فرعی درجه دو بوده که سال‌ها پیش احداثشده و ظرفیت حجم تردد فعلی را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نصرالله دهقانی اظهار داشت: پروژه بزرگراه اهواز به چزابه از ۱۲ سال پیش تعریف شد که از این مسیر فقط محور اهواز به حمیدیه تقریبا قابل قبول است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل تعویق در اتمام پروژه جاده‌های دشت آزادگان، ناشی از انتخاب غیر اصولی پیمانکار از سوی وزارت نفت است.

نصرالله دهقانی در خصوص جاده‌های دشت آزادگان اظهار کرد: ‌اجرای ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های مهم ارتباطی دشت آزادگان، به وزارت نفت واگذار شده که این وزارتخانه متاسفانه به رغم مخالفت مجموعه راه و شهرسازی، پیمانکاری که سابقه خوبی نیز در امر راه و شهرسازی نداشته را به صورت یک طرفه انتخاب کرده و حاصل آن، تعویق و نیمه کاره ماندن پروژه مذکور است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به وضعیت راه‌های قدیمی شهرستان دشت آزادگان نیز گفت: جاده منتهی به چزابه دارای کاربری محلی و فقط به منظور دسترسی‌های محلی بین روستایی قابل استفاده است. در سال‌های اخیر با توجه به اهمیتی که منطقه مورد نظر پیدا کرده، تردد در آن مخصوصا با خودروهای سنگین بسیار زیاد شده که این امر باعثاز بین رفتن جسم جاده شده است.

دهقانی یادآور شد: اعتبارات مربوط به پروژه‌های راه سازی بدون هماهنگی با مجموعه راه و شهرسازی تخصیص می‌یابد که این موضوع سبب عدم اجرای صحیح و اصولی پروژه‌ها می‌شود که در ‌‌نهایت نیز پاسخگویی ما را می‌طلبد.

وی در پایان گفت: نماینده وزارت نفت، دو هفته پیش با همراهی ما از منطقه بازدید به عمل آورد که با توجه به فرصت به وجود آمده، صورت مسئله را کاملا مطرح کردیم و نماینده مذکور نسبت به مشکلات ۱۲۰ کیلومتر مورد نظر، چه از سوی پیمانکار و چه نسبت به تامین اعتبارات، کاملا توجیه شد که امیدواریم هرچه سریع‌تر پروژه به اتمام برسد.

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر