خبرگزاری کار ایران

با حضور نمایندگانی از اتاق‌ها و سه قوه؛

همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۷۶۲

مرتضی الله داد معاون امور اقتصادی اتاق ایران و محمد باقر مجتبائی مشاور عالی اتاق اصناف، ماشاالله عظیمی، دبیر کل اتاق تعاون، بیست و دوم اردیبهشت ماه، طی نشستی، خبر از برگزاری همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال با همکاری اتاق ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی دادند و به تشریح اهداف مورد نظر سه اتاق و سه قوه از برگزاری این همایش پرداختند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی اتاق ایران، معاون امور اقتصادی اتاق ایران ، عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به همدلی و همزبانی دولت و ملت از طرف مقام معظم رهبری، این همایش روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه در پنج کارگروه مختلف با موضوعات مرتبط با فضای کسب و کار حاکم بر کشور، با حضور نمایندگانی از دولت، قوه قضاییه، مجلس، سه اتاق ایران، اصناف و تعاون و همچنین اساتید دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

الله داد با اشاره به برگزاری 46 جلسه شورای گفت و گو و بیان این مطلب که این همایش به نوعی جلسه چهل و هفتم شورا است، تصریح کرد: در شورای گفت و گو شش وزیر، رئیس کل بانک مرکزی، چهار رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی و دو معاون قوه قضاییه حضور دارند و این شورا همواره تلاش کرده با حضور هر سه قوه به حل مسائل کسب و کار کمک کند.

وی پیرامون موضوعات مورد بررسی در پنل‌ها گفت: مقررات بسیاری در فضای کسب و کار وجود دارد که رتبه جهانی ایران را در فضای کسب و کار بین المللی تنزل داده‌اند که در یکی از پنل‌های اصلی این همایش به بررسی راه حل‌های این موضوع پرداخته خواهد شد.

الله داد تصریح کرد: ساختار بهینه و کارآمد، اولویت‌های مقررات زدایی، مجوز‌های غیر ضروری و بازنگری در سیاست‌های مالیاتی و تامین اجتماعی از نگاه مقرارتی محورهای پنل مقررات زدایی خواهند بود.

معاون اقتصادی اتاق ایران موضوع کارگروه دوم را مسئله‌ی نرخ سود و پایین آمدن دستوری این نرخ، عنوان کرد و گفت: در این کارگروه بر روی افزایش اقتدار و پاسخگویی و نقش نظارتی بانک مرکزی در مسئله‌ی نرخ سود تاکید خواهد شد.

الله داد گفت: راه برخورد با مسائل اقتصادی باید راهی علمی باشد نه اینکه با حکم و قانونی به یکباره سعی شود مسائل را حل کنیم.

معاون اقتصادی اتاق ایران گفت: این همایش همچنین به موضوع تبیین استراتژی توسعه اقتصادی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب پنج برنامه توسعه تدوین شده است که به غیر از برنامه سوم که تنها 50 درصد آن اجرایی شد، هیچکدام از برنامه‌ها موفق نبودند و بنابراین باید به بررسی عمیق این موضوع پرداخت و راهکارهای هر چه بهتر تدوین و اجرا شدن برنامه‌های توسعه مورد بررسی قرار گیرند.

الله داد ادامه داد: نگاه استراتژیک بلندمدت با توجه به توافق هسته‌ای و الزام‌های ورورد به سازمان تجارت جهانی نیز از محورهای همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی  و اشتغال است.

وی بیان کرد: پیرامون حقوق مالکیت فکری و نگرش به مالکیت فکری نیز کارگروهی برگزار خواهد شد و در آن، الزام‌های نهادی برای حمایت از این مالکیت و نگرش دولت به مسائل مالکیت فکری مد نظر قرار خواهد گرفت. 

معاون اقتصادی اتاق ایران، گفت: افزایش اشتغال از طریق بنگاه‌های کوچک و متوسط که ازطریق رسیدن به رونق و رشد اقتصادی محقق خواهد شد، همواره از اولویت‌های اتاق بوده است که در این همایش هم مورد تاکید است.

دبیر همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی  و اشتغال افزود: همه کارگروه‌ها با حضور افرادی متخصص و صاحب نظر در موضوع پنل برگزار می‌شود.

تاکید بر نقش اتاق اصناف در رونق اقتصادی و برگزاری هدفمند همایش

مشاور عالی اتاق اصناف ایران، با تاکید بر نقش اصناف در اقتصاد کشور گفت: در ایران حدود سه میلیون واحد صنفی وجود دارد که در بیش از 800 رشته تولیدی فعالیت دارند و 18% تولید ناخالص ملی توسط آنها تولید می‌شود و: 23 میلیون نفر، که معادل 30 % جمعیت کشور می‌شود، خانواده‌ اصناف کشور هستند و برای توسعه پایگاه اقتصادی خود تلاش می‌کنند.

مجتبائی تصریح کرد: بین سه قوه و سه اتاق توافقی اصولی برای رسیدن به رونق اقتصادی وجود دارد و برگزاری این همایش در راستای این توافق است.

مجتبائی ادامه داد: برگزاری این همایش، هدفمند و برای رسیدن به سیاست‌های کاربردی و تصمیم ساز در اقتصاد کشور خواهد بود.

وی از محورهای همایش آتی را تنظیم و تضمین بهینه منابع اقتصادی کشور، تمرکز  و سازماندهی تعامل پویا و اثربخش همه قوا و اتاق‌ها برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست  و عنوان کرد: سه اتاق با سیاستمداران و مجریان حاکمیتی در این همایش بر روی رسیدگی با سرعت بیشتر به مسائل و مشکلات کشور و استفاده از فرصت‌ها برای حل این مسائل تمرکز خواهند کرد.

برگزاری همایش مشترک، نماد و محرک همدلی و همزبانی دولت و ملت

ماشاالله عظیمی، دبیر کل اتاق تعاون، برگزاری این همایش را نماد و محرک همدلی و همزبانی دولت و ملت دانست.

عظیمی عنوان کرد: این همایش با هدف ایجاد ظرفیتی برای تعامل بیشتر فعالان بخش خصوصی و کارگزاران نظام در محل اتاق ایران به عنوان یکی از نمایندگان بخش خصوصی  و برای رساندن صدای مردم و تعاونی‌ها به قوای مقننه و مجریه و قضاییه برگزار می‌شود.

عظیمی با اشاره به برگزاری شورای گفت و گو و حضور سه قوه در این شورا گفت: این همایش به بهره بردن هر چه بیشتر از ظرفیت شورای گفت و گو  کمک کرده و به غنای این شورا می‌افزاید.

دبیر کل اتاق تعاون، همچنین بیان کرد: با توجه به لزوم توجه به نامگذاری سال و الزامات رسیدن به اهداف همدلی و همزبانی دولت و ملت، برگزاری این همایش اقدامی عملی در جهت همدلی و همزبانی بخش‌های دولتی و غیر دولتی اقتصاد ایران و پیگیری فرموده‌های مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

عظیمی ضمن اشاره به تاکیدات اتاق تعاون در این همایش  بر روی ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد تعاونی، بهینه‌سازی همه ظرفیت‌های اقتصاد کشور مانند سوخت و نیروی انسانی تصریح کرد: برای رسیدن به رونق اقتصادی باید ورود تعاونی‌ها و مردم به بازار سرمایه مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کل اتاق تعاون با تاکید بر لزوم برداشته شدن موانع حضور قوی بخش‌های غیر دولتی در اقتصاد گفت: اقتصادهای جهان با استفاده از ظرفیت‌های شبکه تعاونی در جهت مشارکت عمومی و خصوصی مردم  در حوزه‌های مختلف گام برمی‌دارند چرا که برای داشتن اقتصادی موفق باید امور به خود مردم سپرده شود. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز