خبرگزاری کار ایران

در دیدار با هیأت تجاری الجزایر:

افخمی‌راد: برگزاری نمایشگاه، تفاهم‌نامه ترجیحی و تبادل هیأت‌های تجاری راهکارهای افزایش تجارت دو کشور است/ سفیر الجزایر: اعتمادی به تبلیغات منفی مطبوعات غربی علیه ایران ندارم

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۶۷۵

رییس سازمان توسعه تجارت در دیدار با هیات تجاری الجزایر ضمن ابراز امیدواری برای افزایش حجم تجارت میان دو کشور گفت: برگزاری نمایشگاه، انعقاد تفاهم‌نامه ترجیحی و تبادل هیأت‌های تجاری راهکارهای افزایش تجارت دو کشور است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد در این دیدار با تاکید بر اینکه اعزام رایزنان بازرگانی در افزایش حجم تجارت موثر است، پیشنهاد امضای تفاهم‌نامه ترجیحی میان دو کشور را ارائه کرد و گفت: ایران در زمینه خدمات فنی-مهندسی، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی آمادگی همکاری با الجزایر را دارد.

افخمی‌راد با اشاره به حجم مبادلات میان دو کشور گفت: در سال 93 مبادلات تجاری میان ایران و الجزایر حدود 5ونیم میلیون دلار بود که امیدواریم در سال جدید این میزان افزایش چشمگیری یابد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 اظهار کرد: مدیران دولت یازدهم از میان مدیران باسابقه و باتجربه کشور انتخاب شدند، امیدواریم اقدامات تیم دکتر ظریف زمینه را برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی هر چه سریع‌تر ایجاد کند.

افخمی‌راد با بیان اینکه بر بسیاری از محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها فائق آمده‌ایم، تأکید کرد: برخی از تحریم‌ها مربوط به زمان‌های دور است اما تحریم‌های اخیر باعث شده در بخش‌هایی از فعالیت‌هایمان با محدودیت‌هایی مواجه باشیم و ناچار شویم خودمان وارد عمل شویم که خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی هم به دست آورده‌ایم.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تحریم‌های بانکی باعث شده رقابت‌پذیری برای شرکت‌های ایرانی در قیاس با رقبا دشوار شود، تصریح کرد: امیدوارم هر چه سریع‌تر تحریم‌ها برداشته شود تا ارتباطات تجاری ایران با کشورهای مختلف گسترش یابد.

سفیر الجزایر: اعتمادی به تبلیغات منفی مطبوعات غربی علیه ایران ندارم

سفیر جدید الجزایر در ایران نیز در این دیدار با اشاره به تبلیغات منفی مطبوعات غربی علیه ایران خاطرنشان کرد: به عنوان دیپلمات، هیچ اعتمادی به مطبوعات غربی نمی‌کنم.

عبدالمنعم احریز با بیان اینکه ایران یک کشور قدرتمند است تأکید کرد: بعد از بازدیدهایی که از ایران داشته‌ام تعجب کردم؛ زیراکه ما با یک کشور قدرتمند روبه رو هستیم. معتقدم می‌توانیم در زمینه های مختلف همکاری به نتیجه‌های خوبی برسیم.

پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی الجزایر برای همکاری با ایران در شش زمینه

رئیس اتاق بازرگانی الجزایر هم در این ملاقات به گسترش همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور تأکید کرد.

العید محمد بن عمور با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی گوشت و لبنیات ایران در سفر هیأت تجاری الجزایری به تهران تصریح کرد: از مسئولان اتاق بازرگانی ایران دعوت کرده‌ایم که به همراه شرکت‌های قابل اعتماد و مورد تأیید ایران سفری با هزینه ما در نیمه دوم ماه سپتامبر به الجزایر داشته باشند. در این مدت هم بررسی‌های لازم برای امضای چندین تفاهم‌نامه از سوی ما صورت خواهد گرفت.

وی اعلام آمادگی کرد که الجزایر در زمینه‌های مواد غذایی، کشاورزی، دارویی، ساختمان، خدمات عمومی و معدن با ایران همکاری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز